Bjørnholt - Kikutstua

Nordmarka syd

Sykkelruta starter ved Bjørnholt, og ganske umiddelbart blir det oppoverbakke. De neste to kilometerne må du være forberedt på et par solide motbakker før du er framme ved rutas høyeste punkt (ca 410 m.o.h.) nordvest for Rådalshøgda (ca 50 høydemeter stigning).

Så venter vel 600 meter med bratt utforkjøring (ca 70 høydemeter) ned til Fortjern. Her passerer du krysset der veien går til høyre mot Trehørningen gård og Hakadal (rute 220).

Du har nå Bjørnsjøen på venstre side, og fortsetter fram til krysset der en vei tar av nordover mot Hakkloa gård og Store Sandungen (rute 433). Her tar du til venstre, og kommer etter 1,3 kilometer fram til Kikutstua. Siste etappe kan gjøres litt kortere dersom du sykler tvers over Bonnamyra før sistnevnte kryss.

Fra Kikut har du to retninger å velge mellom videre vestover - du kan fortsette over Glåmene og ned til Finnerud (rute 127) og videre ned i Sørkedalen - eller over Glåmene til Kobberhaughytta (rute 970). Eller du kan velge rute 152 til Kringla via Langlia.