Kittelsrud - Sognsbygda - Grindvoll

Lengde: 6.5 km
Rutetype: Offentlig vei

Oversiktskart

Sykkelruta starter i krysset ved garden Kittelsrud. Herfra sykler vi rett sydover, opp til Heier og Velo (Heierkleiva). Ved Velo går det nedover igjen i en krapp sving. Deretter tar vi til venstre i første kryss, og sykler østover, og litt oppover, gjennom det flott kulturlandskapet i Sognsbygda. Her er det nydelig utsikt ned mot Randsfjorden og Jevnaker.

Etter hvert går det nedover igjen, og vi tar vil venstre når vi er nede i Grindvollinna. Vi sykler østover på øversida av Sverigetjern, og kort tid deretter er vi ved garden Vestern. Her går rute 967 til venstre (Korsrudlinna) mot Granlund. Men vi sykler rett fram, ned en bakke og fram til krysset mellom Grindvollgata og Grindvollinna på Grindvoll.

På høgre side går vegen inn til boligområdet på Grindvoll, der også Grindvoll stasjon ligger. Rute 983 går videre over til Olum.

Grindvollinna fortsetter østover. Her kan rute 966 følges i retning Kalvsjø, mens rute 979 går til Lunner.

Tilknyttede ruter og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km