Føremelding

Se føremelding og preppestatus for alle områder her.

Skiføret i marka nå

Område med nylig preparerte løyper Klikk i kartet, eller søk etter sted for å gå til føremeldingen for et område.
Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Nok en fin skidag i vente!

10.12.2018 15:29:45
Det er lett overskyet og temperaturer mellom -5 og +3 grader i Marka nå på morgenen. Det er meldt om strålende sol og en til to varmegrader midt på dagen. Har du anledning er det duket for en fin skidag også i dag. Det er best forhold på skogsbilveiene. I terrenget er det fortsatt ikke mulig å sette spor. Vann fra bekker og myrer trenger igjennom her og der og det trengs mer snø for å dekke over stein og lyng. Det kan være litt grus her og der på veiene, så det er fortsatt lurt å ikke bruke de beste skiene. Ellers er kunstsnøløypene i god stand de fleste steder med preparering for klassisk og fristil.
De fleste vannene i Marka er fortsatt ikke farbare selv om isen ligger mange steder. Nå som de også har fått et isolerende snølag vil tilfrysingen gå saktere og det er vanskelig å vurdere istykkelsen. Det er fristende å prøve seg utpå, men dette må vi på det sterkeste fraråde uten sikkerhetsutstyr og kunnskap om å ferdes på tynn is. Her kan du lese mer om isvett og sikkerhet.

Takk for støtten!
Det er dere medlemmer som gjør det mulig for oss å lage skispor og gode Markaopplevelser. Ennå ikke medlem? Meld deg inn her.

Supre skiforhold på Krokholveien
(Foto: Jon Jakobsen, 10.12.2018)
Supre skiforhold på Krokholveien
(Foto: Jon Jakobsen, 10.12.2018)