Føremelding

Se føremelding og preppestatus for alle områder her.

Skiføret i marka nå

Område med nylig preparerte løyper Klikk i kartet, eller søk etter sted for å gå til føremeldingen for et område.
Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Takk for i vinter - god sommer!

08.05.2018 09:18:58

Det er fortsatt skimuligheter en stund til selv om det ikke lenger prepareres i Marka, spesielt i Nordmarka nord og Romeriksåsene. For øvrig er det stadig bedre sykkelforhold på skogsbilveier som har blitt brøytet i vinter. Blant annet er det mulig å sykle sammenhengende fra Stryken via Kikut til Sørkedalen. Uansett hva du gjør må du holde deg unna vannene - isen er helt "råtten" og i oppløsning!
Søndag 6. mai var sesongens siste føremelding. Og for en sesong det har vært! I Oslomarka har det vært preparert skiløyper siden 24. oktober i fjor, og de siste ble kjørt i Myllaområdet 6. mai. Altså har vi hatt skimuligheter rundt hovedstaden i over et halvår. Skiforeningen har i denne perioden preparert 56 744 kilometer løyper, og sammen med kommuner, skiklubber og lokale løypelag er det preparert hele 96 258 kilometer i Oslomarka! En slik perfekt skisesong skal det mye til for å slå, men vi krysser likevel fingrene for kommende vinter. Ha en riktig fin sommer i Marka!

Takk for støtten!
Det er dere medlemmer som gjør det mulig for oss å lage skispor og gode Markaopplevelser. Ennå ikke medlem? Meld deg inn her.

Sesongens siste føremelding skrives fra "Bærumsmarka"
(Foto: Skiforeningen, 06.05.2018)
Sesongens siste føremelding skrives fra "Bærumsmarka"
(Foto: Skiforeningen, 06.05.2018)