Forecast for Nordmarka nord

Temperatur: 0 grader.
Vær: Skyet oppholdsvær.
Snødybde: 35-100 cm.

Vårskiløyper blir preppet på nytt på Mylla nå på morgenen. Det har vært minusgrader i går kveld og natt, men nå er temp på null. Utfra yr.no kan det komme litt nysnø på morgenen. Fortsatt en meter snø på Bislingen, mens det på målepunktet på Svea er 35 cm. Vi har hatt kalde netter i det siste noe som gjør at løypene har holdt seg bra og snøsmeltingen har bremset noe opp. Ellers er preppestatusen justert fra to spor og skøyting til to spor med unntak av Trimrunden på Bislingen. Prepper i dag utfra Myllsdammen-Trantjern-Åsjøveien-Formoløypa-Bislingflaka-Trim/Treningsrunden-retur Åsjøveien-Myllsdammen. Barnebakken på Bislingen preppes om mulig men der er forholdene på hell nå. Skareføre og veldig fin utsikt i ytterkant fra alle himmelretninger på Bislingflaka. Fra Syljusæterkollen er det utsikt til Grønntjern, Paradiskollen, Gjerdingen eller du kan se Pershusfjellet og Gaustadtoppen.

Svartbekken - 22. April 2024 kl. 07:28

Meldt inn av Skiforeningen

Temperatur: -3 til -5 grader.
Vær: Klarvær og sol .
Snødybde: 10-80 cm.
Smøretips: Rode Multigrade klister, Rode rødt (Rossa) klister

Skisesongen 23/24 har vært lang og bra med mye varierende vær. Det ferdes færre folk i løypene og dyrelivet begynner å våkne for fullt. På denne tiden av sesongen er det viktig å tenke kost/nytte. Vi i Skiforeningen team Stryken ønsker alle en god vår og god sommer. Vi tar en pust i bakken med vedlikehold av maskiner og personell før vi stuper på den viktigste jobben med å klargjøre løyper til neste sesong. Det er fortsatt muligheter for fine skiturer fra Svartbekken inn Kalvedalen og opp på Bislingen. Løndalshøgda har et snøløst parti på høyeste punkt hvor solen står på som mest. Løypene vil være skarpe på morgenen, men mykner raskt når solen begynner å varme og dagtemperaturen stiger. På våren kjøres det ett spor og skøyting bortsett fra på Bislingen hvor det fortsatt er 2 spor og skøyting. Det er fortsatt bra med snø i marka, så å loffe rundt på ski i go’været på våren er flott. Nå på våren må man ta det rolig i utforkjøringer i alle løyper da det er stor undersmelting og mange bare partier. Merkestikkene er tatt inn fra alle vann, vannene er ikke farbare da de har stor variasjon på istykkelse på ett og samme vann. God tur!

Stryken - 03. April 2024 kl. 07:17

Meldt inn av Skiforeningen

Temperatur: -2 til -1 grader.
Vær: Skyet med fare for litt solgløtt .
Snødybde: 20-110 cm.
Smøretips: Rode muligrade klister/

Løypemaskinen har nå utgangspunkt fra Svartbekken som den har på våren og ved sesongstart, da terrengløypene ut fra Stryken begynner å smelte for mye etter det våte og milde været den siste tiden. Det vil i dag bli frisket opp fra Svartbekken til Kalvedalen og Bislingen. Løypene ut fra Stryken kan absolutt loffes i, men bør få dagvarmen i seg så de ikke er alt for skarpe. Noen snøløse flekker er det også. Nå på våren må man ta det rolig i utforkjøringer i alle terrengløyper da det er stor undersmelting. Merkestikkene er tatt inn på Måsjøen, Smalvann, Hakloa, Gjerdingen, Helgeren, Harestuvannet, Skillingen, Grimsvann, Manntjern, Bjønnputten og Haklokalven, Nordvann, Elvann, Langvann, Askeren og Trehjørningen. God tur!

cottages with serving

I solveggen

Rajebråthytta

Stengt i dag
Flagget på plass og fyr i ovnen

Gørjahytta

Uterast ved Sandvikshytta

Sandvikshytta

Stengt i dag
Videreføring av serveringstradisjonene på Trantjern gård

Trantjern gård

Gjøvik - Oslo har naturlig matstasjon på Tverrsjøstallen

Tverrsjøstallen

+ - Show all fewer cottages with serving

cottages with serving

I solveggen

Rajebråthytta

Gørjahytta

Sandvikshytta

Trantjern gård

Tverrsjøstallen

+ - Show all fewer cottages with serving
Løypa over Sandbekkmana – mellom Spålen og Vesle Sandungen – er kanskje en av Markas flotteste?
Over Sandbekkmana
Photo: Jan Aasgaard, 4/21/2024
Slik ser det ut på Løndalshøgda 19. april
Photo: Ingrid B Danielsen, 4/19/2024
Fortsatt knallfint på Bislingen
Photo: Ingrid B Danielsen, 4/17/2024

Webcamera

Webkamera på Mylla
Mylla
Webkamerabilde fra Kikutstua
Kikutstua
See all webcameras
Logo Hafslund, Møller Bli, Obos.

Affiliates