Klart for innrykk på Kikutstua

Deigen er satt. Kaffen er klar. De første gjestene er traktert: Kikutstua har nye drivere denne høsten.

Tekst: Guri Leyell Skedsmo/Foto: Lars Gurandsrud

Publisert 01.07.2022

- Vi gleder oss veldig til å møte markafolket, sier Olaf Alexander Styrmoe.

De siste dagene har vært hektiske. I dag åpnet de dørene for aller første gang. Den første bolledeigene er satt, under kyndig veiledning av tidligere ansatt på Kikut.

- De første deigene ble laget under oppsyn. De ble dritbra. Nå må vi bare prøve å etterleve den kvaliteten! De første gjestene får garantert gode boller, i hvert fall, smiler Olaf.

Pizza på menyen

Han og kollegaene er nøye med å understreke at vil ha et litt begrenset opplegg i starten. Bakst, kaffe, sjokolade og brus er på plass. Pizza er nytt på serveringsfronten fra denne helgen.

- Og så vil vi bygge ut tilbudet etter hvert. Målet er å åpne opp for booking i løpet av sommeren. Vi ønsker å tilby overnatting fra august, og gleder oss veldig til å ta imot selskaper, konfirmasjoner og bursdager utover høsten, sier Styrmoe.

Ønsker innspill

Driverne er i ferd med å sette sammen en treretters meny, og ellers tenke nye tanker rundt serveringstilbudet på Kikutstua generelt.

- Vi håper så mange som mulig vil komme innom og slå av en prat med oss. Si hei og komme med innspill til hva de ønsker seg. Vi er unge, men med mye erfaring. Dette er det fjerde stedet vårt, men det er jo med spesiell ærefrykt vi går i gang på Kikutstua. Det er stor skute, med mye historie. Samtidig håper vi folk ser med velvilje på at vi ønsker å ta det videre på vår måte. Det er supert med flest mulig innspill fra markafolket, sier Olaf.

Les mer om de nye driverne her

Klare! Thomas Kragerud (t.v) og Olaf Alexander Styrmoe (t.h) og kollegaene har akkurat servert sine første boller på Kikut. Nå håper de på mange gode innspill fra markafolk om driften videre fremover.