Kalvsjø - Grindvoll

Lengde: 5.8 km
Rutetype: Offentlig vei

Oversiktskart

Sykkelruta starter på Kalvsjø, i krysset på østsiden Kalvsjøtjernet. Vi tar Lunnerlinna nordover og krysser E16 og jernbanelinja på bru, holder til høgre i nytt vegkryss - så er det 200 meter til neste kryss, der vi tar opp til venstre.

Dermed er vi inne på Grindvollinna, og resten av ruta følger denne vegen. Vi passerer Skøyen, der Lunner barneskole ligger oppe i skogen til venstre. Turen går videre vestover til vatnet Kjevlingen, der det er gode bademuligheter. Fra garden Ballangrud har vi god utsikt vestover, og fortsetter gjennom kulturlandskapet i nedoverbakke.

Ruta ender i krysset mellom Grindvollgata og Grindvollinna på Grindvoll. På venstre side går vegen inn til boligområdet på Grindvoll, der også Grindvoll stasjon ligger. Rute 983 går videre over til Olum.

Grindvollinna fortsetter vestover, og rute 962 kan følges til Sløvika og Jevnaker ved Randsfjorden. Følger du samme veg et lite stykke, og så tar opp til høgre, kan du følge rute 965 gjennom Sognsbygda til Kittelsrud. Rute 967 går til Solheimstorget og Granlund.

Tilknyttede ruter og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km
465 Til Nordmarka fra nord Grindvoll Grindvoll 31.4

Adkomstinformasjon