Jordbru - Kattås

Område: Vestmarka
Lengde: 2.7 km

Oversiktskart

Morsom og småkupert rute som følger lysløypen. I og med at dette er en skiløypetrasé, er ruten definert som trillesti. Men underlaget, stort sett gress og jord, er jevnt. Ruten bør derfor kunne sykles hele veien, unntatt dager når det er svært vått i Marka. Da kan det bli litt trilling over gjørme noen steder.

Fra parkeringsplassen på Jordbru sykler du noen titalls meter sydover, og tar lysløypen opp til høyre der denne tar av fra skogsbilveien. Etter ca. 2 km møter du lysløypetraseen fra Vestmarksetra, men vår rute tar til venstre her og går frem til Kattås. Hvis du likevel skal til Vestmarksetra, kan du følge lysløypetraseen dit istedenfor. Den er fullt mulig å sykle, men underlaget er dårligere der enn på vår rute.

Fra Kattås kan du velge rute 379 til Vestmarksetra. Hvis du istedenfor vil videre til kulturlandskapet ved Tanum kirke eller Stovivann, velger du henholdsvis rute 377 eller rute 384 (mot Horni).

Tilknyttede ruter og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km
194 Gjennom kulturlandskapet ved Stovivann Skui Skui 12.7
195 Variert rundtur i Vestmarka Skui Skui 22.1