Valler - Øverland

Område: Bærumsmarka
Lengde: 3.3 km

Oversiktskart

Forbindelsesrute mellom bebyggelsen i Valler/Haslum-området til Øverland, som er en viktig innfallsport til Bærumsmarka.

Du starter på Valler ved Gjettum stasjon, og sykler de første 1,5 km av ruten østover på Nesveien langs Kolsåsbanen. Når du kommer til Øverlandselva (30 meter etter at du har passert veien Neslia) tar du til venstre.

Du har nå kommet inn på turveien langs vestsiden av elven, og den holder du deg på. Turveien går over til å hete Åsterudstien rett før Åsterudveien krysses, og du sykler nå på en ganske bred sti oppover et stykke før du igjen har asfalt under hjulene den lille biten frem til parkeringsplassen ved Øverland.

Fra Øverland kan du enten velge rute 275 tilbake til Valler over Dælivann eller fortsette innover Bærumsmarka mot Sagstua og Nygård (rute 207). Det er også mulig å sykle over Steinshøgdarute 483. Den leder frem til Bærums Verk. Et siste alternativ er å sykle til Sandvikarute 514.

Tilknyttede ruter og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km
165 Gjennom kulturlandskapet ved Dælivann Valler Valler 7.7

Adkomstinformasjon