«Markadatabasen» er Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandsåsene, Gjøvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turområder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover på denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyene på toppen, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

En sykkelrute

Les mer om sykkelrute nr 944
Kjenner du sykkelruta Bøhnshytta - Atthaldsdammen - Holmtjennet - Skomakartjennet i Hurdal - Feiring? Klikk på bildet for å lese mer om denne ruta! Du kan også lese mer om markaområdet Hurdal - Feiring og rutas startsted Bøhnshytta.

En tilfeldig sykkeltur

Les mer om tur nr 65
I Markadatabasen finnes det forslag til turer i Marka året rundt. Nå er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Langs Storflåtan mot Sørkedalen» i Krokskogen? Klikk på bildet for å lese mer! Du kan også lese mer om markaområdet Krokskogen.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!

Les mer om sted nr 1816
Kjenner du stedet Flutua i Gjøvik, Toten og Land? Klikk på stedet for å lese mer om dette stedet! Du kan også lese mer om markaområdet Gjøvik, Toten og Land.

Kjenner du stuene i Markadatabasen?

Les mer om stue nr 15
Markastuene er hyggelige turmål og finnes i alle deler av Marka. Kjenner du f.eks. stuen Sinnerdammen i Nordmarka nord? Klikk på stuebildet for å lese mer om denne! Se også hvilke stuer er åpne denne uken.