«Markadatabasen» er Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandsåsene, Gjøvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turområder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover på denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyene på toppen, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

En sykkelrute

Les mer om sykkelrute nr 915
Kjenner du sykkelruta Gjøvik - Skonhovd i Gjøvik, Toten og Land? Klikk på bildet for å lese mer om denne ruta! Du kan også lese mer om markaområdet Gjøvik, Toten og Land og rutas startsted Gjøvik.

En tilfeldig sykkeltur

Les mer om tur nr 302
I Markadatabasen finnes det forslag til turer i Marka året rundt. Nå er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Langs store vann i Nordmarka» i Nordmarka syd? Klikk på bildet for å lese mer! Du kan også lese mer om markaområdet Nordmarka syd.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!

Les mer om sted nr 1106
Kjenner du stedet Rauhaugen i Hadelandsåsene? Klikk på stedet for å lese mer om dette stedet! Du kan også lese mer om markaområdet Hadelandsåsene.

Kjenner du stuene i Markadatabasen?

Les mer om stue nr 41
Markastuene er hyggelige turmål og finnes i alle deler av Marka. Kjenner du f.eks. stuen Hovdehytta i Vestmarka? Klikk på stuebildet for å lese mer om denne! Se også hvilke stuer er åpne denne uken.