Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

Skisesong til midt i mai
Les hele artikkel nr 1995

Vinteren gjorde comeback ikke mindre enn to ganger, og dermed ble det preparering helt til 13. mai i r. Men sesongen var svrt varierende. Det ble kjrt 20 000 frre kilometer med skilyper enn i fjorrssesongen.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 345

Kjenner du sykkelruta Langhus - Rud i Srmarka? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Srmarka og rutas startsted Langhus.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 102

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Romerikssene p tvers» i Nordmarka nord? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Nordmarka nord.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 1739

Kjenner du stedet Hersjen i Totensen? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Totensen.

Ta turen med i sekken!

Tips: Det er en god id starte turen p www.skiforeningen.no - studere traseen, se p bildene og lese om stedene du skal passere. Og skal du ut i ukjent terreng, kan det vre praktisk ta turbeskrivelsen med seg. Turforslagene finnes i utskriftsvennlig versjon - uten bilder. Kartet, der turtraseen er framhevet, kan ogs skrives ut. Test en utskrift her!