Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

17.01.2018 04:05:
I Markadatabasen er det 1384 lyper, 45 prepareres i dag, 398 andre ble preparert i gr. Flgende marker har preparerte lyper i dag eller i gr, se dem p topografisk kart (Geodata) eller i fremeldingen for ditt omrde her:

KartFremelding
Brumsmarka Brumsmarka
Follomarka Follomarka
Kjekstadmarka Kjekstadmarka
Krokskogen Krokskogen
Lillomarka og Gjellersen Lillomarka og Gjellersen
Nordmarka nord Nordmarka nord
Nordmarka syd Nordmarka syd
Romerikssene - Nannestad Romerikssene - Nannestad
Srmarka Srmarka
Vestmarka Vestmarka
stmarka stmarka
Hadelandssene Hadelandssene
Gjvik, Toten og Land Gjvik, Toten og Land
Eidsvoll - Nes Eidsvoll - Nes
Hurummarka Hurummarka
Nesoddmarka Nesoddmarka
Mossemarka Mossemarka
Totensen Totensen

Les hele fremeldingen for mer informasjon eller denne oversikten over alle preparerte lyper.

Siste fremelding oppdatert 17.01.2018 00:05
Les hele fremelding nr 2789

Marka fylles opp med deilig sn!

Preppestatus for lypene oppdateres hele dgnet. Men teksten i fremeldingen legges ut hver m... ........

Bli kjent med nye lyper i Markadatabasen!
Les mer om lpe nr 759

Kjenner du lypa Eidstugua - Trevatn - Brattvoll [over vannet] i Gjvik, Toten og Land? Klikk p bildet for lese mer om denne lypa! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Gjvik, Toten og Land.

Bli kjent med skiturer i Markadatabasen!
Les mer om tur nr 251

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer ret rundt. N som vinteren er her nsker vi vise fram noen av de mange skiturforslagene vi har laget. Kjenner du for eksempel turen «Lillomarka rundt fra Skytta» i Lillomarka og Gjellersen? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Lillomarka og Gjellersen.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 948

Kjenner du stedet Homledal i Krokskogen? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Krokskogen.

Se turen p kartet

Tips: Skal du ut p tur, er det viktig se best mulig hvor i terrenget turen gr. Foruten selve traseen, ser du ogs hvilken hydeprofil turen har. Klikk gjerne p "Vis stort kart" for f bedre oversikt. Test det her!