Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 164

Kjenner du sykkelruta Jaklefoss - Hgsen - Storfltan grd i Krokskogen? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Krokskogen og rutas startsted Jaklefoss.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 353

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Til Myrdammen og Nordbysjen» i Romerikssene - Nannestad? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Romerikssene - Nannestad.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 1613

Kjenner du stedet Vesters i Totensen? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Totensen.

Se turen p kartet

Tips: Skal du ut p tur, er det viktig se best mulig hvor i terrenget turen gr. Foruten selve traseen, ser du ogs hvilken hydeprofil turen har. Klikk gjerne p "Vis stort kart" for f bedre oversikt. Test det her!