Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 186

Kjenner du sykkelruta Jevnaker - Mosjen i Krokskogen? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Krokskogen og rutas startsted Jevnaker.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 399

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Langs Hovedbanen fra Eidsvoll» i Eidsvoll - Nes? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Eidsvoll - Nes.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 38

Kjenner du stedet By i Lommedalen i Krokskogen? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Krokskogen.

Oppdaterte kart

Tips: P de aller fleste sidene i Markadatabasen finner du et kart. Kartene oppdateres fortlpende. Kartene i Markadatabasen er dermed de mest ajourfrte kartene du finner for turomrdene i og rundt Oslo. I det topografiske kartet kan du se nyaktig hvor en lype gr i terrenget, og hvilken hydeprofil den har. Sjekk kartet for en lype her! Klikk gjerne "Vis stort kart" for f bedre oversikt. Sjekk kartet for et sted her!