Føremelding for Nordmarka nord

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

20.11.2017

Harestua: Skiforeningen 20/11 kl. 07:51: Det er i dag - 13 grader og strålende klarvær. Total snødybde er 4 cm. Veiene er glatte og ikke så gode å gå på før vi får litt mer snø. Vannene begynner å islegges, men er ikke sikre. Smøretips: Ikke skiføre .

Svartbekken: Skiforeningen: 17/11 kl. 07:55: Skyfritt og strålende klarvær. 1-2 cm snø og isete. Ikke skiføre.

Svea/Mylla: Mylla løypeforening 17/11 kl. 08:35: - 4,5 grader, pent vær. Total snødybde er 2-3 cm. Selv om vi nå er på vei inn i den kalde fine årstiden kom nedbøren som regn i går kveld, noe som reduserte på den lille snøen vi har. Isen har lagt seg på de fleste vannene, og den er i ferd med å legge seg på Myllavannet også. Det er for tidlig å gå på isen, men kommer det lite snø fremover er det mange som har stor glede av å gå på skøyter. Det er frost i bakken og det er fint å ferdes i skogen nå. Vi har hatt mange minidugnader og ryddet trær som har falt over traseene i høst.

Isen er i ferd med å legge seg på noen mindre vann, og flere av de større vannene har fått en liten ishinne. Husk at snø på isen vil isolere slik at isen ikke nødvendigvis blir tykkere selv om det er kuldegrader. NB! Det er forbundet med stor risiko å forsøke å ferdes på isen!

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Nordmarka nord

Isete veier på Svartbekken
Isete veier på Svartbekken
Isen legger seg på Myllavannet