Føremelding for Nordmarka nord

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

25.11.2017

Svartbekken: Skiforeningen 25/11 kl. 07:29: Det er i dag -4 grader og skyet oppholdsvær. Total snødybde er 0 -10cm cm. Ut i fra Svartbekken er det lite snø og det er greit å gå på ski opp bakkene og på flatene på toppen er det fint å ta seg en treningstur nesten helt til Fjellsjøen, men det er skummelt lite snø til å stå på ski ned bakken mot Svartbekken. Løypa på veien innover mot Teigemyra og Flisbanen er ok. Isen på vannene er usiker så man må passse seg, men det begyner å bli skøyteis på enkelt vann. Smøretips: Gamle ski med festesmøring og blå ekstra på toppen .

Svea/Mylla: Mylla løypeforening 24/11 kl. 08:59: - 3.5 grader, klart og pent vær. Varmegrader, regn og sterk vind gjorde at snøen er så godt som borte, og det er bare flekkvis med snø igjen. Selv om noen er ute på Belteren og fisker anbefales det ikke å gå på isen. Istykkelsen er ikke målt. Det ser ut som det kan komme snø tirsdag/onsdag.

Vannene i Marka er nå svært farlige. Isen varierer mye på hvert enkelt vann. Det blir ikke bedre med den våte snøen oppå. Snø på isen vil dessuten isolere slik at isen ikke nødvendigvis blir tykkere selv om det blir kuldegrader. NB! Det er forbundet med stor risiko å forsøke å ferdes på isen!

Husk at det ikke finnes sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Se denne artikkelen fra turskøytegruppen som omhandler issikkerhet.

Bilder fra Nordmarka nord

Sceneskifte
(Foto: Kjersti von Krogh, 17.11.2017)
Sceneskifte