Føremelding for Gjøvik, Toten og Land

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

25.04.2018

Raufoss: Vestre Toten kommune 17/4 kl. 11:12: Etter en lang og flott vinter har vi nå valgt å avslutte prepareringen for sesongen 2017/2018. Vi startet prepareringen i november og vi håper brukerne av skiløypenettet har hatt mange fine skiturer. Vi takker for i år og ønsker alle velkommen tilbake neste sesong. Hilsen Geir Sollie, leder idrett og fritid, Vestre Toten kommune.

Sjekk kartet for siste oppdatering av prepareringen i området.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Gjøvik, Toten og Land

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg i vinter, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Gjøvik, Toten og Land

Framme på Kvitingen
Framme på Kvitingen
Sol og snø ved Brattsvea