Føremelding for Eidsvoll - Nes

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

19.02.2018

Minnesund Skistadion: Nordre Eidsvoll IL 19/2 kl. 07:39: -4 grader og overskyet. 2 cm snø siste døgn. Total snødybde er 80 cm. Nordre Eidsvoll IL holder selvsagt løypene vedlike i vinterferien. Vi har eventyrlige forhold og vi ser fram til at anlegget blir brukt. Det er også muligheter til å benytte seg av gapahuken vår. Gratis ved finnes på baksiden av gapahuken. Det er bare å ta seg til rette.

Greniskogen: Halmsås & omegn skilag 17/2 kl. 17:24: -4 grader. tåke. Total snødybde er 60-100 cm. Smøretips: blå extra.

Sjekk preppestatus for løypene på kartet.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Eidsvoll - Nes

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg den siste tiden, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Eidsvoll - Nes

Lav sol over løypa