Sportshytta på Minnesund

Sportshytta på Minnesund skistadion

Foto: Eivind Molde / Skiforeningen, 09.03.2013

Om Sportshytta på Minnesund

Sportshytta tilhører Nordre Eidsvoll IL, og ligger på Minnesund skistadion. Lysløypa starter ved hytta, og det er også flotte muligheter til å ake, hoppe og drive med annen skileik utenfor.

20 meter ovenfor hytta ligger Jan Steinars Plass. Her står det en praktfullt bygd gapahuk som er satt opp til minne om Jan Steinar Helgesen, æresmedlem og ildsjel i idrettslaget, som gikk bort alt for tidlig i 2012.

I og utenfor gapahuken er det satt opp benker og bord, og en bålpanne som er til bruk for alle.

Hver søndag i vintersesongen holder vi åpen skihytte (se åpningstider på denne siden når den er åpen). Her er det mulighet til å varme seg eller gå på toalettet. I tillegg fyrer vi i bålpanna og koker kaffe på bål.

Alle er velkommen!