Førjulsaktivitet: Søndag 3. desember kan barna møte nissene ute i Marka. Foto: Christian Haukeli.

Her kan dere hilse på skogsnissene

Første søndag i advent kan dere hilse på nissene i Marka. Gratis og åpent for alle.
Publisert 08.11.2023

Skumringen i skogen setter en stemningsfull ramme for nisse-jakten barna kan være med på søndag 3. desember.

Turen starter fra Sognsvann og går et lite stykke innover i skogen. Med litt leting finner dere frem til nissemor og nissefar. Og det er verdt turen: Begge tar i mot ønsker fra de minste, både skriftlig og muntlig.

Oppdatering 2. desember:

Turen blir omtrent 1 kilometer frem til nisseparet. (2 km tur og retur). Det ligger et lite lag med snø på veien, så man kan fint bruke akebrett. De minste kan også gjerne ta med skiene. Det er også mulig å trille vogn et godt stykke på veien. Det vil være omkring 200-300 meter fra der man må sette fra seg vognen og frem til nissene. Det er meldt nydelig vintervær, men kaldt. Så husk å kle dere godt!

Pusterom i naturen

Nisseturen er en spesiell anledning for barn, familier og venner til å samles og hente inspirasjon fra det enkle som naturen har å tilby. I en hektisk førjulstid er denne tradisjonsrike turen en kjærkommen og populær pause.

Arrangementet er åpent for alle og gratis, og vi ønsker å spre julemagi og glede. Vi gleder oss til å se dere på nisseturen ved Sognsvann 3. desember!

Bli med på nissetur 3. desember!

• Søndag 3. desember klokka 14 -17. 30 fra Sognsvann
  • Vi tenner opp bålpanner, ta gjerne med pinnebrød. Noe varmt i koppen, sitteunderlag og varme klær er også bra. Nissen blir veldig glad hvis barn og voksne har kledd seg litt nissete.

Stemningsfullt: Følg faklene innover i skogen. Foto: Christian Haukeli

Her går turen

• Start turen ved bommen på Sognsvann eller i nordenden av den store parkeringsplassen.
  • Der står Skiforeningens markanisser og ønsker dere velkommen.
  • Følg faklene, da finner dere frem til nisseparets hemmelige sted i skogen.
  • Vi setter opp ulike bålplasser.
  • Det vil ikke være mulig å trille barnevogn helt frem.