Her er Løvlias nye bestyrerpar: - Kjenner på en enorm stolthet

Markastuen på Krokskogen har fått nye drivere. Karl Henrik Nilsson (43), Thea Hofossæter (40) og Emil (4) er klare for sitt livs Marka-eventyr.
Publisert 12.05.2022

I 85 år har Løvlia tatt imot gjester. I like mange år har stedet vært knutepunkt for markatravere; skigåere, syklister, fotgjengere, løpere på langtur. Fra Sognsvann, Sørkedalen, Lommedalen, Ringkollen. Det nye bestyrerparet gleder seg til å føre et stykke markahistorie videre. Men også til å utvikle Løvlia fremover. De siste månedene har de vurdert muligheter, tygget på ideer, knadd konsepter. Til det en dag stod klart for dem: Selvsagt skulle de overta driften den vakre Marka-hytta.

- Jeg kjenner på en sånn stolthet. Å kunne si at jeg driver Løvlia, og at jeg gjør det bra … Det kommer til å gi en fantastisk følelse, sier Henrik Nilsson.

FAKTA:

Karl Henrik Nilsson (43)

• Har drevet Matkroken på Besserud i 17 år.
  • Jakter, både Norge og Sverige, sammen med familiens tyske jaktterrier Jippi.
  • Interesser: Langrenn, alpint og randonné.
  • Tidligere aktiv  basketballspiller.

Thea Hofossæter (40)

• Født på Hosle i Bærum.
  • Leder for designavdelingen i Gjensidige.
  • Tidligere arbeidserfaring fra digital tjenesteutvikling og e-handel, prosjektledelse og eventer. Har også jobbet som journalist og fotograf.
  • Har EM-gull for kvinnelige amatørryttere.

17 år på Besserud

Han har 21 års erfaring fra dagligvarebransjen. 17 av dem i matbutikken på Besserud, nesten ved inngangen til Marka. For kundene er han et kjent og kjært navn. Ikke så rart, kundeservice går som en rød tråd gjennom Nilssons karriere.

- Det lærte jeg av morfar!

Nilsson vokste mer eller mindre opp i sin onkels butikk i Sverige. Han og morfar jobbet sammen, en erfaring som skulle gi ham en lang yrkeskarriere i dagligvarebransjen.

Når Nilsson snakker om planene for Løvlia, dukker ikke bare “kundeservice” hyppig opp. Men også atmosfære. God mat og drikke. Og smilende ansatte.
Har folk det bra på jobben, får gjestene det bra. Sånn er det, sier Nilsson.

Familiens Løvlia-sjef

Han og samboer Thea har mange planer, men det er Henrik som skal holde i den daglige driften. I helgene stepper Thea inn. Resten av uken fortsetter hun som leder for designavdelingen i Gjensidige.

Begge har sansen for det vakre. Det får de i fullt monn på Krokskogen. Løvlia er nyoppusset, utsikten er formidabel. Uten tvil finnes det folk som ennå ikke har oppdaget herligheten, mener Henrik. Han har businesshodet. Thea er estetikeren. Sammen blir det et bra team, tror de.

- Vi skal kombinere masse relevant erfaring fra egne karrierer, med Løvlias mange muligheter til å utvikle seg. Selv om Henrik blir familiens Løvlia-sjef, blir det også fint å starte et felles familieprosjekt på en så flott plass i Marka, sier Thea Hofossæter.

I bryllupskø

Paret hadde planer om å gifte seg i år. Løvlia var en nærliggende tanke. Men det var før de oppdaget hvor fullbooket bryllupshøsten allerede var.

Så her er det visst bare å stille seg i bryllupskø!

Her kan du lese mer om Løvlia skistue

Søker fortsatt vertskap på Kikutstua

Skiforeningen søker vertskap på Kikustua i Nordmarka. Ønsker du mer informasjon?

Les mer her