Stubberuddalen - Fjellhaug

Hurdal - Feiring

Denne sykkelruta går langs Mjøsa, og starter i krysset mellom Feiringvegen og Stubberudvegen i Stubberuddalen. Hit kan du komme på sykkel rute 691 fra Feiring - eller ned fra Feiringåsen i rute 947 fra Vangen eller rute 948 fra Dalen.

Du sykler nordover fylkesveg 33 (Feiringvegen), og langs hele ruta har du fin utsikt mot Mjøsa. Det er en god del trafikk her, så vær OBS på bilene! Oppe til venstre ligger Skreifjella, med Skreikampen som det høyeste fjellet i Eidsvoll kommune (698 moh.).

7 kilometer fra start sykler du ut av Eidsvoll og inn i Østre Toten kommune. Ruta ender i krysset mellom Totenvegen og Fjellhaugvegen på Fjellhaug. Herfra går rute 930 videre nordover til Skreia. Rute 949 går til venstre, inn Fjellhaugvegen og opp i Skeifjella, forbi Bjønnhaugen og videre til Skomakartjennet på Feiringåsen. Velger du den ruta, må du være forberedt på hele 6 kilometer med sammenhengende oppoverbakke.
Ved foten av Skreikampen

Foto: Erik Unneberg, 27.09.2012

Skomakartjennet - Bjønnhaugen - Fjellhaug 12,1 km Offentlig vei, skogsbilvei/turvei og trillesti/løypetrasé Hurdal - Feiring
Feiring - Stubberuddalen 7,8 km Offentlig vei Hurdal - Feiring
Stubberuddalen - Dalen 3,1 km Offentlig vei Hurdal - Feiring
Fjellhaug - Skreia 9,3 km Offentlig vei Totenåsen

Skomakartjennet - Bjønnhaugen - Fjellhaug

Hurdal - Feiring

Offentlig vei, skogsbilvei/turvei og trillesti/løypetrasé