Markafeltet - Julibakka

Prepareres av: Tingelstad IF
Sist preparert: 29.03.2018

Oversiktskart

Løypa starter fra Markafeltet, på jordet rett sør for Markakleiva. Straks kommer vi til et løypedele, der løypa som går til venstre (løype 1093) ender ved Skytterhuset Tingelstad. Vår løype går imidlertid til høgre, over jorder og frem til Fv 240 (Grinakerlinna), som krysses.

Løypa fortsetter oppover i kulturlandskapet, og snaut 200 meter etter Fv 240 tar løype 1345 av til høgre. Den går til Augedal gård. Vi holder derimot til venstre, og er snart oppe på løypas høgeste punkt (318 moh.), etter å ha gått gjennom et skogholt. Her er det flott utsikt nordover mot Brandbukampen, og sørøstover mot Hvalebykampen og deler av Hadeland. Et gløtt av Randsfjorden får vi også.

Deretter blir det utforkjøring på jordet, og løypa krysser så vegen Julibakka (Fv 40). Her fortsetter løype 1092 til venstre mot Grunningen og Skytterhuset Tingelstad, men vi svinger til høgre. Løypa går på jordet, men nær skogkanten.

Et par hundre meter senere er vi ved nok et løypekryss, der vi skal holde til høgre. Løypa til venstre (løype 1091) går om Rækstad til Skytterhuset Tingelstad. Nå er det kun noen hundre meter igjen til løypeslutt ved Julibakka, og den traseen er ganske lett. Vel fremme har vi flott utsikt nordover mot Brandbukampen.

Tilknyttede løyper og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km

Adkomstinformasjon

Slik reiser du til og fra Markafeltet