– Noen av Markas flotteste områder

50 poster spredt over hele Marka ligger og venter på deg – året rundt. Og du har nesten garantert ikke vært der før.
Published 8/18/2023

Her selges boka

• Markabutikken.no
  • Kikutstua
  • Skullerudstua
  • Løvlia skistue
  • Vangen skistue
  • DNT tursenter, Storgata 3

Boka koster 300 kr for medlemmer. (400 kr for ikke-medlemmer)

Skiforeningens samling og beskrivelse av 50 ulike poster, spredt over hele Oslo-marka, styrer unna E6'ene i Marka. I stedet fører turguiden deg over på ukjente stier. Parallellstiene, alle de “hemmelige” stedene.

Lang historie

De første Kjentmanns-postene ble satt ut i Oslomarka på begynnelsen av 1960-tallet. Fortsatt velges stedene der postene legges ut fra en spennende fortid, historie eller særegne natur, forklarer Skiforeningens kjentmannsansvarlig, Hege Blichfeldt Sheriff.

– Turguiden gir deg bakgrunnskunnskap. Det øker turopplevelsen. Håndboken beskriver hver enkelt post, historikken i området rundt, utsikten eller fine naturfenomener. Vi gir en anbefaling om posten er egnet på sommer- eller vinterføre. Og om den er barnevennlig eller ikke. Først og fremst gir den deg en nesten uttømmelig kilde til nye og spennende turmål.  I noen av Markas aller flotteste områder.

Nye turmål: Postene står ute til 31. august 2024. Innen da har vi laget ny Kjentmannshåndbok – med 50 splitter nye poster.  Foto: Christian Haukeli

Affiliates