Skiforeningen har lansert nyskapningen Bedriftsmedlemskap. Flere avtaler er allerede inngått.
– Stadig flere bedrifter ønsker å inspirere ansatte til å komme seg ut i Marka. Vi vet at et aktivt uteliv er bra både for fysisk og psykisk helse. Og er det noe vi kan, er det å inspirere og tilrettelegge for bruk av Marka året rundt, sier Magnus Sandes, kommersiell leder i Skiforeningen.
Garasjedørprodusenten Hörmann og innkjøpspartneren Proffkjøp er først ute med å bli Bedriftsmedlemmer. I tillegg til at Hörmann og Proffkjøp støtter arbeidet til Skiforeningen, har de i høst bistått Skiforeningen med oppsett av ny garasje på Krokhol og nye porter på garasjen på Kikut. Samarbeidet videre vil bidra til at Skiforeningen tar riktige valg når det omhandler bærekraft, miljø og energisparing, i tillegg til topp kvalitet.
– Vi blir kontaktet av bedrifter som legger merke til Skiforeningens arbeid. De ser at det legges ned enorme ressurser i preparering av skiløyper, for eksempel. Jeg tror folk rett og slett blir stadig mer bevisste på hvor unik Oslomarka er.
– Hva får bedriftene igjen for et Bedriftsmedemskap?
– Konkret handler det om synlighet for bedriften, nettverksmuligheter, tilgang til arrangementer, rabatter og tilbud. Og medlemskap, selvsagt. Tilbakemeldingene så langt viser at ansatte setter pris på å være en del av en samfunnsnyttig støtte til friluftslivet. Ved å være Skiforeningen-bedriftsmedlem bidrar bedriften til tusenvis av kilometer med skiløyper, alle markastuene, tilretteleggingen om sommeren. Å bruke naturen nær der du bor er helsefremmende og sosialt. To viktige ingredienser for å leve et godt liv.