Barnas skiskole / Friplass

Slik søker du friplass

Skiskolen er for alle. Derfor tilbyr Skiforeningen et begrenset antall friplasser.
Publisert 17.08.2023 Oppdatert 26.08.2024

Hva er en friplass?

Skiforeningen tilbyr friplasser til barn fra lavinntektsfamilier. Vi har også gratis låneutstyr til dem som trenger det.  Vi ønsker at skiskolen skal være en inkluderende arena. Friplassordningen gjør at alle barn får mulighet til å oppleve snø- og skiglede.

Hvem finansierer friplassene?

Midler fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet og fra Barnas skifond sikrer at skiskolen blir mulig for alle.

Anonymitet

Friplasser behandles konfidensielt. Antall plasser er begrenset. Et skjema må fylles ut og sendes inn. Det vil naturligvis ikke komme frem hvilke barn som benytter seg av ordningen.

Friplasser barnehage- og skolebarn

Ansatte i barnehagen/SFO/AKS eller foresatte kan søke om friplass innen 15. oktober hvert år.

Etter fristens utløp tildeler vi friplasser så langt midlene rekker. Friplassen gir gratis deltakelse på kurset. Det gir også transport til og fra skiskolen, dersom barnehagen/SFO/AKS benytter seg av transporttilbudet.

Også i de tilfellene hvor barnehagen/SFO/AKS betaler for skiskolen, er det mulig å søke om friplass for barn fra lavinntektsfamilier.

Friplasser til skiskolen på hverdager

Søker du friplass, skal du ikke melde på barnet gjennom ordinær påmelding. Fyll inn skjemaeti stedet.
Skjema

Spørsmål?