Føremelding for Vestmarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

25.04.2018

Solli Gård: Skiforeningen 24/4 kl. 07:18: 4 grader og pent vær. Total snødybde er 30 cm. Det er fortsatt muligheter for å gå på ski i Vestmarka, men mildværet har tæret hardt på snøen. Stedvis er det vått og bekker og elver går åpne. Veien langs Sandungen er nå brøytet pga. tømmerdrift. Isen på vannene er ikke lenger farbar. Takk for en lang og fin sesong, så ses vi igjen til høsten når nysnøen kommer. Smøretips: Universal- eller rødt klister, eventuelt felleski eller rubbeski.

Bærum kommune 20/4 kl. 09:13: Bærum kommune kjører siste tur for sesongen i dag. Det er fortsatt mye snø i store deler av løypenettet og mulig å gå på ski, men vær oppmerksom på løse kanter og at det kan være lite snø der sola får tak

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Vestmarka

Isen på vannene i marka
Selv om vi har hatt tykk is på vannene i Marka i vinter begynner det nå å tære på den mange steder, og istykkelsen varierer veldig. Vi har begynt å samle inn stikkene mens det enda er mulig, og har du tenkt deg utpå må du derfor være årvåken og bruke sund fornuft. Som markabruker må man vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Husk at det ikke finnes sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Se denne artikkelen fra turskøytegruppen som omhandler issikkerhet.

Bilder fra Vestmarka

Strøkent slushføre i Vestmarka
(Foto: Jonathan Roll, 18.04.2018)
Strøkent slushføre i Vestmarka