Føremelding for Totenåsen

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

19.02.2018

Tjuvåsen: Totenåsløyper AS 17/2 kl. 09:43: Det er i dag -3 grader, lettskyet vær og 5 cm snø siste døgn. Total snødybde er 140 cm. Alt av løyper er / blir kjørt i dag. De som har vinterferie kommende uke kan glede seg til flotte forhold på Totenåsen. Det blir ikke finere enn det er nå. God tur og god vinterferie. Hilsen fra dugnadsgjengen i Totenåsløyper. Du finner også mye info på www.totenasloyper.no Synes du den jobben vi gjør fortjener noen kroner til diesel - ja, da kan du vippse oss på 77261. Smøretips: blå extra.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg den siste tiden, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Totenåsen

Løypepreparering i Hersjørunden
(Foto: Arnt Ivar Holmstad, 08.02.2018)
Løypepreparering i Hersjørunden
(Foto: Arnt Ivar Holmstad, 08.02.2018)
Nedover mot Svartungsvegen
(Foto: Thore Knudsen, 16.04.2016)
Vindfloelva i april
(Foto: Thore Knudsen, 12.04.2016)

stuer med servering

Torsætra

Åpen tir 10:00-16:00, tor-fred 10:00-16:00, lør-søn 10:00-17:00.

stuer med servering

Torsætra

Åpen tir 10:00-16:00, tor-fred 10:00-16:00, lør-søn 10:00-17:00.

Webkamera

Webkamera fra Torsæterkampen