Føremelding for Sørmarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

25.04.2018

Tomter: Skiforeningen 18/4 kl. 07:44: 6 grader og overskyet. Total snødybde er 0-10 cm. Skisesongen er nå over i Sørmarka. Det er heller ikke lenger mulig å gå på ski på golfbanen. Finn frem sykkel og løpesko!

NB: Det er hogst i lysløypa i Oppegård og løypa er derfor stengt ut sesongen.

OBS! I forbindelse med anleggsarbeidet rundt det nasjonale beredskapssenteret på Taraldrud er det en liten omlegging av løypa mellom Fløysbonn og Kloppa: I stedet for å gå til høyre ved Snipetjernsbekken går man nå til venstre ut på Taraldrudveien mot E6, forbi to hus, ned til høyre over et jorde og ned på den vanlige traseen. Det er merket i området, så følg skiltingen.
Det er i tillegg tømmerdrift fra Vevelstadveien og ca. 300 meter mot Stallerud. Veien er brøytet fra bommen og opp til gamle crossbanen på Stallerud.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Østmarka

Isen på vannene i Marka

Selv om vi har hatt tykk is på vannene i Marka i vinter begynner det nå å tære på den mange steder, og istykkelsen varierer veldig. Vi har begynt å samle inn stikkene mens det enda er mulig, og har du tenkt deg utpå må du derfor være årvåken og bruke sunn fornuft. Som markabruker må man vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Husk at det ikke finnes sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Se denne artikkelen fra turskøytegruppen som omhandler issikkerhet.

Bilder fra Sørmarka

Løypa fra Gaupestein til Bråtan
Løypa fra Gaupestein til Bråtan
Åpent på Bråtan