Føremelding for Romeriksåsene - Nannestad

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

08.05.2018

Brovoll: Skiforeningen 6/5 kl. 07:35: 6 grader, disig og litt sol. Total snødybde er 0-60 cm. Det meldes om en strålende dag. Med temperaturer på opp mot 20 grader som vi hadde i går forsvinner snøen fort. Det er fortsatt muligheter for fine vårturer på ski ut fra Brovoll på skogsbilveiene, men man må regne med enkelte bare flekker der solen tar godt i åpne områder. Terrengløypa over Snellingen er også fortsatt farbar på ski. Dette blir siste føremelding for denne sesongen. Ha en strålende dag! Smøretips: Klister/felleski.

Nordåsen: Nannestad og Bjerke løypekjørerlag 5/5 kl. 21:26: Alt har sin ende! Vi kjørte i kveld Hornsjørunden og Dalsetra. Det vil være gode forhold i morgen tidlig, men nå lar vi orm, grevling, tiur og elg overta og vi tar pause til høsten. God tur i morgen og god sommer!

Jaktfeltstevne nord for E16 mot Brakaltjern 4., 5. og 6. mai Publikum anbefales å holde seg unna løypenettet i området ut fra Brovoll og nord for E16 de nevnte datoene da det skal arrangeres jaktfeltstevne hvor jegerne går på bena og skyter på utsatte blinker med ca. 500 meters avstand.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Romeriksåsene

Isen på vannene i Marka

Selv om vi har hatt tykk is på vannene i Marka i vinter begynner det nå å tære på den mange steder, og istykkelsen varierer veldig. Vi har begynt å samle inn stikkene mens det enda er mulig, og har du tenkt deg utpå må du derfor være årvåken og bruke sunn fornuft. Som markabruker må man vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Husk at det ikke finnes sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Se denne artikkelen fra turskøytegruppen som omhandler issikkerhet.

Bilder fra Romeriksåsene - Nannestad

Perfekte forhold
Perfekte forhold
Dagens første på ski mellom Brovoll og Sølvtjern