Føremelding for Romeriksåsene - Nannestad

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

11.12.2018

Brovoll: Skiforeningen 10/12 kl. 07:05:
-3 grader og lettskyet pent vær. Total snødybde er 17-25 cm. Det meldes om mildere vær utover dagen - kanskje 1 varmegrad - men det får ingen betydning for skiforholdene. Det ble i går satt spor i de fleste løyper som går på skogsbilvei med bra resultat uten grus og stein. Fine forhold for både klassisk og fristil. I terrengløyper blir det pakket, men ikke sporsatt pga. for lite snø. Det anbefales ikke å gå på ski i terrengløypene selv om det er mulig enkelte steder. Det er fine forhold ut fra Brovoll eller Sjonken. Det er mye vann i myrer, bekker og elver og dårlig med tele i bakken. Nå som det har lagt seg snø på isen er det fristende å gå på ski på den. Det kan imidlertid være veldig farlig da istykkelsen er svært variabel. Bruk isvett! Fortsetter å pakke løyper med scooter og matte i dag. Ha en fin dag! Smøretips: Blå ekstra V40.

Nordåsen: Nannestad og Bjerke løypekjørerlag 8/12 kl. 21:42:
I dag ha vi tromlet med ATV i lysløypene og veien fra Grustaket til Dalsetra. Det har kommet ca. 15 cm med snø og forholdene er "ganske" bra, men ikke bruk de beste skiene! Vi prøver å sett litt spor, men det er vel de som skøyter som har de beste forholdene. Vi sparer litt på snøen i de øvrige trasene, så får vi håpe at det kommer mer snø før jul. God tur til dere som er ivrigst :-) VIPPS 11232

Bilder fra Romeriksåsene - Nannestad

Isen har lagt seg på Sølvtjernet
(Foto: Jarle Jensen, 20.11.2018)
Isen har lagt seg på Sølvtjernet
(Foto: Jarle Jensen, 20.11.2018)
I farta ut fra Brovoll
(Foto: Jarle Jensen, 10.12.2018)
Sølvtjernet i Romeriksåsene før mildværet
(Foto: Tom Stensaker, 29.11.2018)

Webkamera