Føremelding for Romeriksåsene - Nannestad

Føremelding for Romeriksåsene - Nannestad

Brovoll utfartsparkering - 27. april 2024 kl. 07:45

Meldt inn av Skiforeningen

Temperatur: −3 til −7 grader.
Vær: Sol fra klar himmel .
Snødybde: 30-60 cm.
Smøretips: Rode multigrade klister

For en dag! Kuldegrader, sol og nypreparerte løyper! Vi benytter denne dagen med å preparere ut fra Brovoll og nesten helt ned til Grua. Siste 300 meterne til opprinnelige kryss ved bommen ved Grua er ikke preparert pga stedvis lite snø. Vil også bli preparert fra Brovoll utfartsparkering - Sølvtjern - Bukkelia - Snellingen og tilbake til Brovoll. Gps var litt treg i starten i dag, men det er pr nå preparert fra Skistua og Grua foreløpig. Ta det pent i utforkjøringer. Det er steder uten snø utenfor løypesålen. Temperaturene stiger fortløpende utover dagen. Selv om det ikke er preparert på en stund i andre løyper, er det fullt mulig å ta seg en vårtur på ski. I terrenget må enkelte bare flekker påregnes enkelte steder. Dette gjelder også skogsbilveiene. Et par små flekker mellom korsvanna og Grua. NB! Pga hogst som starter i månedskifte april/ mai, er skogsbilveien fra utfartsparkeringen på Brovoll brøytet 200 m i retning Brakaltjern. Nyt dagen, det er i dag det gjelder! God tur!

Grustaket [Nordåsen] - 26. april 2024 kl. 19:21

Meldt inn av Nannestad og Bjerke løypekjørerlag

Temperatur: 0 til 3 grader.
Vær: Klart.
Snødybde: 30-110 cm.

Det er fortsatt snø helt fra Grustaket og i fra bommen i Rustad. Løypenettet er tilgjengelig, det trengs ikke sykkel eller fottur før du kommer til skisporene. Fredag ettermiddag preppes Honsjørunden, Rustad og opp til Marifjell._______________________________________ Lørdag kveld preppes Honsjørunden og Marifjell._______________________________________ Varsel på Yr.no tilsier at vi også vil tilby nykjørte løyper 1. mai, for de som vil benytte denne dagen til en skitur. Mest sannsynlig har det da smeltet noe snø i Rustad, og at det må regnes med en fottur på noen hundre meter. Vi jobber fortsatt med oppgradering av Marifjell.no Det vil derfor i helgen bli noe snøskutertransport opp til Marifjell med teknisk dugnadspersonell. Det jobbes med få værstasjon og kameraer oppgradert og driftssikre for neste sesong. _________________________________________________________________Status på Grasrotandelen: Vi har 539 spillere. Vi takker for alle som gir sitt bidrag til Løypekjørerlaget. Husk 7% av det du spiller for går til en god sak! Ønsker du å støtte vårt arbeide med Grasrotandel kan du sende en SMS til 60000 med følgende tekst: GRASROTANDELEN 921731787 eller gi et bidrag på VIPPS 11232

stuer med servering

Ingen Informasjon

Årstadvangen

+ - Vis alle færre stuer med servering
Det var fristende å ta en natt på DNTs Vikkelihytta i dag, med så flotte skiforhold rett utenfor døra.
Vikkelihytta i sol
Foto: Jørgen Øverbye, 27.04.2024
På skiltet til høyre i bildet vises kreativ pengeinnsamling for løypekjøring – med Kvikk lunsj som lokkemiddel. Selv om det var tomt for sjokolade, fungerte det på meg, det ble et bidrag til Bjerke og Nannestad løypelag.
Vel verdt et bidrag
Foto: Jørgen Øverbye, 27.04.2024
Det var allerede fra morgenen bra med folk i løypene rundt Marifjell denne siste lørdagen i april. De angret nok ikke på turen, for løypene som ble kjørt i går ettermiddag, var strøkne.
Mange på ski siste lørdag i april

Webkamera

Webkamera ved Brovoll
Brovoll
Webkamera fra Nordåsen skistadion
Nordåsen skistadion
Webkamera fra Marifjell
Marifjell
Se alle webkamera
Logo Hafslund, Møller Bli, Obos.