Føremelding for Romeriksåsene - Nannestad

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

16.12.2018

Brovoll: Skiforeningen 16/12 kl. 05:57:
Det er i dag -6 grader, snøvær og 3 cm snø siste døgn. Total snødybde er 20-25 cm. Lett snø i lufta hele dagen blir det meldt på værmeldingen. Vi setter nye spor på skogsbilveiene ut fra Brovoll - Bukkelia - Råsjøkrysset, samt videre over til Sjonken og Bjertnessjøen rundt. Snøen som har kommet det siste døgnet er veldig lett så vi preparerer fortsatt med scooter og ikke stormaskin. Forholdene blir stadig vekk bedre når vi får bearbeidet den nysnøen som har kommet. Legger til rette for klassisk og fristil på skogsbilveiene. Terrengløyper er det fortsatt for lite snø til å anbefale for skigåing. Det er fortsatt ujevnt og noe steinete der vi tidligere har pakket med scooter og matte. Islagte vann er fortsatt ustabile når det gjelder istykkelse, særlig større vann med mye strømninger i inn og utløp er det vanskelig å vurdere med mye snø på isen. Ha en fin skidag i Marka ! Smøretips: VR45.

Varingskollen: Skiforeningen 11/12 kl. 09:41:
0 grader og lettskyet pent vær. Kunstsnøløypa i Varingskollen er nå ferdig preparert for klassisk og fristil. Veldig fine forhold og tørr, fin snø.

Nordåsen: Nannestad og Bjerke løypekjørerlag 8/12 kl. 21:42:
I dag ha vi tromlet med ATV i lysløypene og veien fra Grustaket til Dalsetra. Det har kommet ca. 15 cm med snø og forholdene er "ganske" bra, men ikke bruk de beste skiene! Vi prøver å sett litt spor, men det er vel de som skøyter som har de beste forholdene. Vi sparer litt på snøen i de øvrige trasene, så får vi håpe at det kommer mer snø før jul. God tur til dere som er ivrigst :-) VIPPS 11232

Bilder fra Romeriksåsene - Nannestad

Kaldt i skyggen ved Engelstadvangen
(Foto: Jarle Jensen, 14.12.2018)
Kaldt i skyggen ved Engelstadvangen
(Foto: Jarle Jensen, 14.12.2018)
Nypreparert mellom Råsjøkrysset og Brovoll
(Foto: Jarle Jensen, 13.12.2018)
I farta ut fra Brovoll
(Foto: Jarle Jensen, 10.12.2018)

Webkamera