Føremelding for Nordmarka nord

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

14.12.2017

Svartbekken: Skiforeningen 14/12 kl. 06:39: -7 grader, overskyet og lett snø. 5 cm snø siste døgn. Total snødybde er 10-25 cm. Vi fikk ca. 5 cm snø i går ettermiddag og natt. Veiløypene vil bli preparert fortløpende. Det vil bli flotte forhold ut fra Svartbekken. For de som ønsker Stryken som utgangspunkt kan man ta løypa som går over Skillingen. Husk fornuftig sikkerhetsutstyr når du ferdes på isen og følg stikkene. God tur!

Svea/Mylla: Mylla løypeforening 14/12 kl. 07:45: -7 grader og oppholdsvær. 4 cm cm snø siste døgn. Total snødybde er 10-25 cm. 4 cm nysnø er for lite til å preparere løypene på ny, men nysnøen i sporene gjør det bedre å gå på ski.

Isen på vannene i Marka

Isen på vannene i Marka varierer mye på hvert enkelt vann og fra vann til vann. Snø på isen isolerer slik at isen ikke nødvendigvis blir tykkere selv om det blir kuldegrader. NB! Det er forbundet med stor risiko å ferdes på islagte vann som ikke er åpnet for ferdsel! Se de enkelte områdene for detaljer.

Husk at det ikke finnes sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Se denne artikkelen fra turskøytegruppen som omhandler issikkerhet.

Bilder fra Nordmarka nord

Nye spor ved Grønntjern
(Foto: Lars Gulbrandsen, 30.11.2017)
Nye spor ved Grønntjern