Føremelding for Mossemarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

19.02.2018

Noreødegården: Moss skiklubb 18/2 kl. 11:19: 0 grader. Overskyet, nesten vindstille, nedbør. 1 cm snø siste døgn. Total snødybde er 5-10 cm. Temperatur veksler hele tiden pluss/minus 0. Nedbør som regn, sludd eller snø. Det er for lite snø på veier og i lysløyper til å preparer på nytt i våt snø, da bruker vi opp mulighetene for å preparere mer. Vi avventer til det tørker opp. Det er nesten umulig å preparere på myrene, men det er greit i opptråkkede løyper. De preparerte løypene holder seg godt.

Sjekk kartet for siste oppdatering av prepareringen i området.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg den siste tiden, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Mossemarka

Skiløpere ved Vandrås-gårdene
(Foto: Bjørn Norsted, 19.02.2009)
Skiløpere ved Vandrås-gårdene
(Foto: Bjørn Norsted, 19.02.2009)

stuer med servering

Ødemørk

Åpen søn 12:00-15:00.
Skihytta i Moss

Åpen lør 11:00-15:00, søn 11:00-16:00.

stuer med servering

Ødemørk

Åpen søn 12:00-15:00.

Skihytta i Moss

Åpen lør 11:00-15:00, søn 11:00-16:00.

Værvarsel (YR.NO)

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg