Føremelding for Krokskogen

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

19.02.2018

Sollihøgda: Skiforeningen 19/2 kl. 06:52: -6 grader og lettskyet. 2 cm snø siste døgn. Total snødybde er 100-130 cm. I dag blir det vedlikeholdspreparering av løypene mellom Kleivstua og Sollihøgda. Runden om Løvlia ble kjørt i går, så de løypene står godt. Sørsetra holder åpent hele vinterferieuken. Smøretips: Blå ekstra V40.

Ringkollen: Skiforeningen 19/2 kl. 05:47: -5 grader og lettskyet vær. 2-3 cm snø siste døgn. Total snødybde er 100-150 cm. Det er ventet litt snø utover dagen. Alle løyper er kjørt, men det kom litt snø i går så løypene vil bli kjørt igjennom på nytt. Begynner med Treningsrunden og til Løvlia, før det blir kjørt over til Tverrsjøen og Ølja rundt. Husk at det er tømmerdrift i bakkene fra Gudbrandstjern og ned mot Nyseterveien. Smøretips: Blå ekstra V40 / VR 45.

Sørkedalen: Skiforeningen 19/2 kl. 06:45: -1 grad og skyet. Total snødybde er 150 cm. Det er mye snø i Marka nå og det tar tid å komme igjennom alt. Starter med Gråseterveien og videre via Lysedammene til Løvlia Smøretips: Fiolett V45 / VR45-50.

Lommedalen: Bærum kommune 16/2 kl. 08:12: Vi har problemer med sideforsyvning av sporkallen, så sporet blir satt langt ut til siden i dag. Man må regne med at det er ganske løst og noe dårlig stavfeste. Anbefaler store kringler på stavene. Soterudveien blir ikke kjørt i dag, men vi planlegger å ta den med natt til i morgen.

NB! Det er innført ekstraordinær båndtvang av hensyn til viltet i Jevnaker, Lunner, Hole, Ringerike og Gran kommuner.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer Krokskogen

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg den siste tiden, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Husk at det ikke finnes sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Se denne artikkelen fra turskøytegruppen som omhandler issikkerhet.

Bilder fra Krokskogen

Vinterferiestart på Heggelia
(Foto: Steinar Kjærnsrød, 17.02.2018)
Vinterferiestart på Heggelia
(Foto: Steinar Kjærnsrød, 17.02.2018)
Snøscooter i solnedgang
(Foto: Dag Skruklien, 16.02.2018)
Bakåsen - nord i Nordre Heggelivann
(Foto: Steinar Kjærnsrød, 16.02.2018)

stuer med servering

Storebekkbua

Løvlia

Åpen man-søn 10:00-16:00. Gjelder til 25.02.2018
Vambua

Åpen lør-søn 11:00-15:00.
Sørsetra

Åpen man-søn 10:00-16:00, ons 12:00-18:00.
Ringkollstua

Heggelia

Damtjern varmestue

+ - Vis alle færre stuer med servering

stuer med servering

Storebekkbua

Løvlia

Åpen man-søn 10:00-16:00. Gjelder til 25.02.2018

Vambua

Åpen lør-søn 11:00-15:00.

Sørsetra

Åpen man-søn 10:00-16:00, ons 12:00-18:00.

Ringkollstua

Heggelia