Føremelding for Kjekstadmarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

23.04.2018

Kjekstadmarka: Skiforeningen 20/4 kl. 06:54: 4 grader og tåke. Prepper rundløypene på Eid skiarena i dag og i helgen. Litt bløtt, men det er nok snø. I Kjekstadmarka er det nå kun disse løypene som fortsatt blir preppet. Det går greit å gå i de fleste løyper enda, men det begynner å komme frem jord på de pløyde jordene.
Smøretips: Klister, eventuelt rubbeski eller felleski.

LED-oppgradering i Vardåsen lysløype
Asker kommune vil i løpet av 2018 oppgradere denne lysløypa med nytt styringssystem og bedre lys. All armatur vil derfor bli fjernet og erstattet med LED-armatur. Vi har derfor valgt å ikke utbedre skaden som har mørklagt store deler av løypa. Etter en del uforutsette forsinkelser, er det nå avklart at utskiftingen vil igangsettes i annen halvdel av april 2018. Forberedende arbeid vil kunne bli igangsatt noe før, så man kan derfor møte små anleggsmaskiner i løypetrasseen.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Kjekstadmarka

Isen på vannene i marka
Selv om vi har hatt tykk is på vannene i Marka i vinter begynner det nå å tære på den mange steder, og istykkelsen varierer veldig. Vi har begynt å samle inn stikkene mens det enda er mulig, og har du tenkt deg utpå må du derfor være årvåken og bruke sund fornuft. Som markabruker må man vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Husk at det ikke finnes sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Se denne artikkelen fra turskøytegruppen som omhandler issikkerhet.

Bilder fra Kjekstadmarka

Åpent på ROS-hytta
(Foto: Odd Stiansen, 11.03.2018)

stuer med servering