Føremelding for Hurummarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

25.04.2018

Hurum Turistforening 12/4 kl. 12:26: Det er fortsatt skiføre i nordre del av Hurummarka, men bekker og myrer begynner å bli åpne. På Stikkvannsveien vil det nok være føre en stund til, og hvis forholdene tillater det vil vi preparere der det er mulig på lørdag morgen. Det blir nok den siste turen for preppemaskinen for i år. God sommer!😎

Følg med på løypestatus i kartet

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Hurummarka

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg i vinter, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Husk at det ikke finnes sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Se denne artikkelen fra turskøytegruppen som omhandler issikkerhet.

Bilder fra Hurummarka

Appelsintoppen palmesøndag
Appelsintoppen palmesøndag
Palmesøndag på Stikkvannshytta