Føremelding for Follomarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

25.02.2018

Ås: Skiforeningen 25/2 kl. 07:28: Det er i dag -5 grader, lettskyet vær og 3 cm snø siste døgn. Total snødybde er 55 cm. I Svartskog har det kommet 3 cm lett snø i natt, det er fine forhold for skitur og løypene har holdt seg bra de siste dagene. Smøretips: Blå ekstra.

Son: Vestby skiløypeutvalg 20/2 kl. 10:29: -3 grader, overskyet og lett snøvær. 0.5 cm snø siste døgn. Total snødybde er 25 cm. Skarpe forhold, men flotte skimuligheter. Klassisk og skøytespor i lysløypa i Grevlingen. Kjørt også fra lysløypa via Kiwi (Sletta) til Deør-Labo. Smøretips: Isklister.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Follomarka

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg den siste tiden, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Follomarka

Skiføre i Drøbak
(Foto: Fredrik Gade, 27.11.2016)
Skiføre i Drøbak