Føremelding for Follomarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

25.11.2017

Ås: Skiforeningen 22/11 kl. 15:56: -2 grader, snø. 6 cm snø siste døgn. Total snødybde er 6 cm. Det snør og har kommet en del snø, men det er meldt varmere og regn. Vi må se hva det blir til på torsdag og om det er mulig å pakke med scooter. Mange av løypene går over pløyde jorder og krever en del snø for å kunne kjøres, blant annet løype 590 Rustajordet som var en av de løypene som holdt seg best i fjor. Det er foreløpig ikke skiføre

Isen er i ferd med å legge seg på noen mindre vann, og flere av de større vannene har fått en liten ishinne. Husk at snø på isen vil isolere slik at isen ikke nødvendigvis blir tykkere selv om det er kuldegrader. NB! Det er forbundet med stor risiko å forsøke å ferdes på isen!

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Follomarka

Noen få centimeter på Lygna
(Foto: Erik Unneberg, 15.11.2017)
Noen få centimeter på Lygna