Føremelding for Follomarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

20.04.2018

Ås: Skiforeningen 28/3 kl. 00:32: Det er i dag -4 grader og pent vær. Total snødybde er 45 cm. Løypene som ble kjørt på tirsdag med lånt maskin fra Sørmarka ble veldig bra, det er fantastiske flotte forhold og det er bare og komme seg ut på ski, supre forhold, men vær oppmerksom på skarpt føre tidlig på dagen, mykere etterhvert som sola får tak. Maskinen i Ås er fortsatt ute av drift, så det vil ikke bli kjørt mer med maskin i Påsken. Værmeldingen melder at det skal holde seg kaldt på natta og pent vær om dagen, så det kan bli en super Påske for skiturer. God Påske ! Smøretips: Universalklister

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Se våre forslag til skiturer i Follomarka

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg i vinter, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Follomarka

Påskeføre i Ås
(Foto: Fredrik Gade, 31.03.2018)
Påskeføre i Ås