Føremelding for Follomarka

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

17.01.2018

Ås: Skiforeningen 16/1 kl. 00:40: -1 grad og snøvær. Ubestemt antall centimeter snø og regn siste døgn. Total snødybde er 15 cm. Det snør og blåser det er meldt snø eller regn i natt og litt utover på tirsdag, samt varmegrader. Venter med løypekjøring til onsdag da nedbøren skal gi seg og det skal bli kaldere. Håper at det da vil være nok snø til hele løypenettet. Det kan da gå mot en bra skihelg.

Son: Vestby skiløypeutvalg 14/1 kl. 22:06: -1 grader, overskyet. 1 cm snø siste døgn. Total snødybde er 10 cm. Smøretips: Blå ekstra.

Frogn: Drøbak-Frogn IL for Skiforeningen 11/1 kl. 17:46: Det er kjørt opp løyper med scooter fra lysløypa til Dalsmåsan.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg den siste tiden, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Follomarka

Lokalt snøvær på Fossum
(Foto: Ole H. Lien Andersen, 20.11.2017)
Lokalt snøvær på Fossum