Føremelding for Eidsvoll - Nes

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

17.01.2018

Minnesund Skistadion: Nordre Eidsvoll IL 16/1 kl. 19:23: 0 grader grader, lett snø i lufta. 25 cm snø siste døgn. Total snødybde er 60 cm. Etter døgnets kraftige snøfall er løypa nå preppet og klar. Veldig god hold i snøen og det er helt fantastiske forhold i løypa. .

Styri og omegn vel 6/1 kl. 19:56: Det er fredag og lørdag kjørt med skuter slådd og gummimatte på de fleste løypene til Styri Vel. Det er prøvd noen steder med spor, men det er lite snø i skogen. Bra forhold på skogsbilveiene, kjempefine forhold for gående inn til Bokkedalen fra Februa og Åsletta. God tur!

Eidsvoll: Fenstad Skiklubb 3/1 kl. 08:44: Fenstad Skiklubb preparerer i områdene vest for Eidsvoll i dag. Følg med på status i kartet.

Sjekk preppestatus for løypene på kartet.

Se eventuelt liste over preparerte løyper i området

Isen på vannene i Marka

Isen på en del vann har lagt godt på seg den siste tiden, og der hvor vi har satt ut stikker er løypa farbar. Følg merket trasé om du har tenkt deg utpå!

Det er alltid forbundet med risiko å ferdes på islagte vann. Det kan være svake partier selv på vann med solid is. Selv om isen er kontrollert i løypetraseene så må man som markabruker vite at man alltid går på eget ansvar og risiko, både i og utenfor løypene. Det kan skje endringer uten at vi alltid klarer å registrere alle, så hver enkelt må selv ta ansvar for egen sikkerhet.

Skiforeningens Turskøytegruppe holder kurs i issikkerhet. Husk også at det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere med nødvendig sikkerhetsutstyr og opplæring. Ønsker du å lære mer om turskøyting og issikkerhet anbefaler vi denne artikkelen fra turskøytegruppen.

Bilder fra Eidsvoll - Nes

Søndre Dammane
(Foto: Torgeir Strandhagen, 12.12.2014)
Søndre Dammane