Møller Bil er Skiforeningens nye hoved-samarbeidspartner

Skal støtte foreningens arbeid med å tilrettelegge for gode markaopplevelser til enda flere.

Publisert 21.09.2021

– Vi er utrolig glade for å ha fått Møller Bil med oss på laget. Det er helt avgjørende for oss å ha gode samarbeidspartnere, så vi kan fortsette med å tilrettelegge for gode marka opplevelser. Vi ønsker å skape markamagi også i årene fremover, og Møller Bil vil være en viktig støttespiller i Skiforeningens arbeid, sier Erik Eide, generalsekretær i Skiforeningen.

Som hovedsamarbeidspartner vil Møller Bil bidra økonomisk til Skiforeningens arbeid, men også stille med biler for å sikre mobilitet og god fremkommelighet.

– Arbeidet med å tilrettelegge i marka krever at vi kommer oss effektivt rundt. Ofte har vi med mye utstyr eller materialer, og vi er helt avhengig av gode fremkomstmidler for å få utført arbeidet vårt, påpeker Eide.

kilian munch.jpg

Foto: Kilian Munch

Stolt hovedsamarbeidspartner

Møller Bil er svært glade for å kunne støtte Skiforeningens arbeid i Marka. Sammen med Skiforeningen ønsker Møller Bil å bidra til en aktiv befolkning.

– Vi synes det er utrolig fint å få støtte opp om Skiforeningens flotte arbeid. Vår misjon er å skape «freedom to move», og i dette ligger blant annet et ønske om gjøre det enkelt for folk å komme seg dit de ønsker. Som hovedsamarbeidspartner kan vi også gi Skiforeningen «freedom to move», ved å forenkle fremkommeligheten under arbeidet deres med å tilrettelegge i marka, og ved å gi de ekstra støtte til å skape markamagi for enda flere, sier Malin Valdal Corneliussen, markedsdirektør i Møller Bil.

Bak alle skiløypene, turstiene og markastuene ligger det en helt unik arbeidsinnsats, utført av dugnadsglade medlemmer og ansatte i Skiforeningen. Og gevinsten er stor; aktivitet og god helse henger godt sammen. Dette er noe Møller Bil også er opptatt av.

– Vi vet at helsegevinsten er stor ved å holde seg aktiv, og vi ønsker naturligvis å legge til rette for god aktivitet også for våre ansatte, sier Corneliussen. Som en del av samarbeidet vil vi også benytte Skiforeningens kompetanse til å gi våre dyktige ansatte gode aktivitetstilbud, legger hun til.

Ønsker å skifte fra fossile til elektriske biler

Møller Bil er Norges største bilforhandlerkjede og fører kjente merker som Volkswagen, Audi, ŠKODA, og Volkswagen Nyttekjøretøy. Så mye som 90% av personbilene Møller Bil har solgt i 2021 er elbiler. Et viktig bidrag blir dermed å levere utslippsfrie biler også til Skiforeningen.

– Skiforeningens mål er å bidra til en aktiv befolkning, og det skal vi gjøre ved å legge til rette for gode marka opplevelser for alle. Men for å klare dette er vi avhengig av å komme oss effektivt rundt. Vi ønsker å sette så lite avtrykk som mulig i vårt arbeid der ute, og derfor ønsker vi å skifte bilparken vår fra fossile til elektriske biler, sier Eide.