Gode grunner til å være medlem i Skiforeningen

Som medlem støtter du arbeidet vårt i Marka, og du får en rekke gode fordeler. Som rabatt på overnatting hos Susanne og Einar på Kikutstua i Nordmarka.
Publisert 22.06.2023

Skiforeningen legger til rette for gode opplevelser i Marka hele året. Medlemskontingenten går direkte til dette arbeidet. Ditt bidrag sikrer en fremtid med skiglede og fantastiske opplevelser i Marka!

• Om vinteren kjører vi milevis med skispor, så langt som strekningen Roma - Oslo.
  • Om sommeren tilrettelegger vi for syklister i Marka, og vi lager trillestier som binder sykkelveiene sammen.
  • Vi skilter for både ski og sykkel.
  • Vi gir deg digitale tjenester - som iMarka-appen - som gjør det enkelt å være på tur.

Som medlem har du en rekke fordeler

20 % på opphold på stuer i Marka

Da Marka ble oppdaget som turmål i 1850-årene, stod de fastboende på gårdene for bevertning og innlosjering av turfolket. Etter hvert ble trafikken så stor at Skiforeningen så behov for et eget serverings- og overnattingssted i Nordmarka.

I 1926 stod Kikutstua ferdig. Siden er stedet utviklet og tilpasset nyere tider, og tar imot titusenvis av gjester årlig. Nå har Skiforeningen fire store markastuer og flere mindre stuer/serveringssteder.

Se oversikt over alle serveringssteder i Marka her

Medlemspris på Markabussen

Ta sykkelen på Markabussen til Ringkollen og nyt milevis med fine sykkeltraseer hjem til byen.

25 % rabatt i Markabutikken

I Markabutikken finner du alt du trenger av turutstyr til hele familien. Skiforeningens medlemmer får 25 % rabatt. En del av summen du handler for, går tilbake til Skiforeningens markaarbeid.

30 prosent på Barnas Holmenkolldag og Holmenkollmarsjen

Søndag 11. februar 2024 er det duket for barnas store festdag i Holmenkollen. Som medlem i Skiforeningen får du 30 prosent på startnummer. Les mer om Barnas Holmenkolldag

Holmenkollmarsjen 2024 blir arrangert lørdag 10. februar. Tar du utfordringen? Som medlem får du 30 prosent på startnummer.

Se alle medlemsfordeler her

Vi viser vei: Både sommer og vinter. For skiløpere og syklister. Foto: Christian Haukeli