Furuholmen - Damvann

Område: Vestmarka
Lengde: 4.6 km

Oversiktskart

Denne sykkelruta fører deg mot nord og vest, og du må være forberedt på ca en kilometer på trillesti. Du starter i krysset rett nord for Furuholmen. Første del av veien går i småkupert terreng – på asfalt. I en venstresving ca. 1,5 kilometer fra start skal du ta av til høyre. Her fortsetter rute 239 vestover mot Store Sandungen.

Men du kommer nå inn på grusvei, passerer en bom, og sykler nordover. Du holder til venstre i neste kryss, og nå stiger veien noe. Når grusveien tar slutt, finner du stien videre ved å holde svakt til høyre. Ganske umiddelbart kommer du til et løypekryss - her tar du til venstre. Det er rød løypemerking langs hele stien.

Stien fører deg mer nordvestover i landskapet, og den stiger en del mot slutten. Ruta slutter i løype- og rutekrysset øst for Damvann. Herfra kan du komme deg videre på tre ruter. For det første kan du ta til venstre i retning Store Sandungen (rute 241). Du kan også svinge til høyre og komme inn på rute 397 og rute 399, som leder til henholdsvis Vannverksbommen og Mikkelsbonn.

Tilknyttede ruter og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km