Skjennungstua

Det var stille utenfor Skjennungstua i ettermiddag når solen endelig kom frem. Her foran stua pleier det å være et yrende liv av folk som sitter og soler seg og nyter Markas beste bakervarer og ekte kokekaffe. Skjennungstua er målet for mange turgåere og stua er en av de koseligste Markastuene vi vet om også er det alltid så mye godt i disken. Her er alltid ild i peisen og levende lys på bordet, og på hvert bord står det friske blomster og lyng fra "hagen". Dette er stedet for det gode liv, der du kan sitte i fred foran peisen og nyte kaffen og blåbærmuffins som er ferske hver dag. Hvis du kommer litt sent på ettermiddagen er det garantert plass foran peisen. Stedet holder åpent fra onsdag-fredag kl. 11-16 og lørdag og søndag kl. 10-17. Best utgangspunkt er fra Frognersetra, Sognsvann og Hammeren.

Eldre bilder i kategori: Marka - sommer

23 Mai 2008

Fioler ved Sognsvann

Av Tom Stensaker |

Det er godt å se noen blå blomster mellom all hvitveisen som her i grøftekanten oppover mot Måneskinnsløypa. De vakre fiolene blomstrer nå i lavere områder og dette er også en vårplante.

21 Mai 2008

Vi er litt sent ute her oppe i høyden

Av Tom Stensaker |

Bedre sent enn aldri sier denne lille lurvete gule hestehoven og stikker opp mellom snø og is langs veien til Skjennungen.

21 Mai 2008

Vår på vei til Skjennungen

Av Tom Stensaker |

Slik er Marka akkurat nå i høyere områder som her ved veien til Skjennungen med hvitveis i grøftekanten og maigrønne lauvtrær.