Hvit autostrada

Det var glimrende forhold i Rotaryløypa i dag.

Eldre bilder i kategori: Marka - vinter

04 Mar 2018

Siste sjanse til å stemple ved Gaupesteinhytta

Av Torkel Kristoffersen

Nå er det snart siste sjanse til å stemple ved Gaupesteinhytta. Stempelet er i orden, men stempelputen er tørr. Dette er et kjent problem, så vi som har jaget stemplingssteder for distansemerket siden 1960-årene vet at vi må ha med egen stempelpute i ryggsekken. Denne stemplingskassen må være en av de eldste fungerende i Oslomarka. Var dette en type Skiforeningen hengte opp i 1980-årene? Se for øvrig bilde nr. 4469, som ble tatt i 2005. Allerede da hadde furutreet begynt å vokse ut over platen, og nå er det enda mer utpreget, slik at treet har brukket platen boksen er festet til.

Løypa fra Gaupestein til Bråtan

Av Torkel Kristoffersen

Kjempekoselig scooterpreparert løype. Den slynger seg gjennom terrenget og byr på gode gamle utfordringer som småstaup og smal løype. Anbefales for en fullkommen naturopplevelse.

Morgendagens helter

Av Eyvind Wang

Denne vesle jenta var utrolig flink til å skøyte bak familiens hund. Selvfølgelig under trygg overvåking av både pappa og mamma. En fremtidig hundekjører? I hvert fall en marka-entusiast. Bildet tatt i nærheten av Sollihøgda.