Sola kom frem til slutt

Søndagen opprant med 15 cm nysnø, men det så lenge ut til at vi ikke skulle få glede av å se sola skinne på den nye leveransen. Like før solnedgang klarte imidlertid sola å finne et hull i skydekket, og da ble det så vakkert at store og små på Skjennungstua grep etter kamera eller telefon. Sjelden har fotografen sett så mange fotograferende gjester på en markastue.

Eldre bilder i kategori: Marka - vinter

Hjemover i blåtimen

Av Line Mork

Med hodelykt i sekken gjør det ikke noe om turen varer til etter mørkets frambrudd. I dag fikk vi blåtimen i måneskinn over Skjennungen, før det bar ned Måneskinnsløypa (Frønsvollstråkka - Sognsvann).

Kveldsskift i løypa

Av Line Mork |

Etter mildværet den siste uken var føret lørdag krevende mange steder. Snøen natt til søndag var i så måte kjærkommen, men også en utfordring for løypekjørerne. Forventingene er store, men de rekker ikke alt før hordene kommer. Fotografen var så heldig å møte Skiforeningens maskin på Glåmene søndag ettermiddag da det hadde stilnet i løypene. Det ble et hyggelig møte med smil og vink før vi kunne fortsette nedover herlige bakker med helt nykjørt «cordfløyel».

Vinterdag ved Steinbutjern

Av Torgeir Stenstad

Ti centimeter nysnø siste natt gjorde skiforholdene ideelle i dag, og det ble en kort rast ved Steinbutjern etter å ha sust ned fra Øyangsrøysa i silkebløte løyper. Til høyre oppe i åsen sees Steinbuseter.