Vintersti over åsen øst for Lille Åklungen

Veien fra Sognsvann til Ullevålseter var inntatt av skifolket, iblandet noen få forskremte fotgjengere. På stiene i terrenget var det derimot ganske stille. Vi så bare fem fotgjengere og to syklister på turen fra Sognsvann opp Godbekkdalen til Store Åklungen og tilbake over på åsen øst for Lille Åklungen, selv om stiene var godt farbare. Her passeres vi av syklist nr. 2, i godt driv på fatbike. Den første var på vanlig terrengsykkel, og begge syklistene var meget blide.

Eldre bilder i kategori: Marka - vinter

Vinter ved Godbekkputten

Av Odd Tore Saugerud

Vinteren har kommet til Godbekkputten. – 10 °C, is og snø på putten, ikke sol, tidlig blåtime. Men bildet lyver litt, for myrene var ikke frosset, og fotsporene ble raskt vannfylte. I terrenget var det spor etter elg, rev, hare, mus og snømus, og våre egne spor.

En rask hvil

Av Eyvind Wang

Etter å ha gått opp baksiden av Haveråsen er det greit med en rask hvil og samling av troppene før det bærer videre mot Store Sandungen. Alternativet mot Vestergyllen trenger nok litt mer sne.

17 Des 2017

Morgenstund har gull i munn

Av Eyvind Wang

Fortsatt veldig fint i Vestmarka. Her fra Gampen i dag morges.