Full vinter ved Skjennungstua 11. mai 2017

Det har snødd kraftig i Nordmarka de siste to dagene. Her ved Skjennungstua lå snøen dyp i dag.

Eldre bilder i kategori: Marka - vinter

11 Mai 2017

Vinteren gjorde et nytt comeback i mai

Av Odd Stiansen

At vinteren gjorde et comeback i slutten av april 2017, kom overraskende på mange. Men at det skulle komme et nytt og enda større snøfall 14 dager senere, overrasket vel alle. Men om kvelden 9. mai begynte det å snø, og snøfallet fortsatte gjennom neste dag og ut på formiddagen den 11. mai. Om morgenen denne dagen målte met.no 40 cm snø på Tryvannshøgda. Bymiljøetaten klarte å svinge seg rundt og fikk reparert med scooter fra Frognerseteren til blant annet Skjennungstua. Det var det mange som satte pris på. Her ser vi en skiløper passere Tryvann i fint driv.

Mye snø

Av Nina Didriksen

Vi skriver 11. mai, og det har falt nesten en halv meter nysnø. Fra Frognerseteren serverer Bymiljøetaten nykjørte skispor i retning Nordmarkskapellet og Ullevålseter. Det er rekord i sesong-sen prepping i dette området, melder NRK: https://www.nrk.no/ostlandssendingen/_-det-er-mer-sno-na-enn-i-vinter-1.13511688. Bildet er tatt i løypa mellom Frognerseteren og Tryvann.

Mai-vinter

Av Line Mork

Over 30 cm nysnø venter på Frognerseteren 11. mai.