Hygge for både to- og firbente på Skjennungstua

Skjennungsbua står åpen hele døgnet når kafeen er stengt, med gode muligheter for både vått og tørt. Vegg-i-vegg med Bua ligger SkjennungsBjeff, og her kan vår firbente turvenn få seg et lunt sted å slappe av mens eierne koser seg ved peisen inne.

Eldre bilder i kategori: Marka - vinter

19 Mar 2015

Nypreparerte løyper og ingen tåke i høyden

Av Kjersti von Krogh

Tykk tåke og bare veier rundt Sognsvann, men like nord for vannet kom sannelig Bymiljøetaten på tur nedover etter dagens prepperunde! Og etter Ullevålseter brøt sola gjennom, og løypene var helt prima. Fint med rast i solveggen på Skjennungstua hvor vi kunne skue utover tåkehavet.

14 Mar 2015

Istykkelse: Hvor langt er det egentlig ned til vannet?

Av Jørgen Fog

Hvem skulle trodd at scooteren som drev med løypepreparering skulle våget seg ut på Nibbitjern - et tjern som kan vær lumskt i vårløsningen? Svaret er enkelt: Løypekjørerne vet hva de gjør. Her er det tre lag med is, til sammen 70 cm, med litt vann mellom. Det øverste laget er nesten 20 cm tykt! God tur til alle - en stund til!

18 Mar 2015

På vei mot Skjennungen

Av Torgeir Stenstad

Nok en gang lar vi oss forbause over det fine skiføret denne ettermiddagen. Fra Frognerseteren til Nordmarkskapellet og videre over Langmyr mot Skjennungen med klister under skiene.