Skjennungsbua - en fin tilvekst på Skjennungstua

Lekker liten selvbetjeningsbu har kommet opp og frister turfolket med vått og tørt utenom åpningstid.

Eldre bilder i kategori: Marka - vinter

17 Apr 2011

Marka-påske på Skjennungstua

Av Kjersti von Krogh

Nye eiere på Skjennungsstua ønsker velkommen til gode, gamle Skjennungstua, men har etter et par måneder allerede rukket å sette sitt eget preg på hytta og har utvidet åpningstidene utenom helgen. Og nybakte boller smaker herlig i solveggen!

16 Apr 2011

Bare flekker på Grønlandsveien

Av Erik Unneberg |

Skoglund er et av de beste utgangspunktene for skiturer denne påsken. I dag ble en en fin tur på godt vårføre til Grønland og Mikkelsbonn, der termometeret viste 17 pluss. Men et forsøk på å gå sydover på Grønlandsveien fra Langåsen ble gitt opp ganske tidlig. Her var det bare flekker (bildet) og etter hvert bar vei.

16 Apr 2011

Med vårski er det ingen hinder

Av Jørn Grøstad |

Elisabeth Aanje fra Slependen var en av mange som hadde tatt turen til Vestmarka i det strålende solskinnet i dag. Normalt er hun på farten i løypene rundt Sollihøgda, men der er det sesongslutt nå og da oppsøker man de sikre stedene. Vestmarka fikk store mengder snø tidlig i sesongen. Den har holdt lenge, men akkurat i det partiet hvor dette bildet ble tatt var det noen få meter som egnet seg best for vårski. Vi andre fikk pent ta skiene av og spasere litt til fots.