Holmenkollmarsjen / Alt du lurer på om det sagnomsuste markaskirennet

Alt du lurer på om det sagnomsuste markaskirennet

Holmenkollmarsjen går av stabelen lørdag 1. mars.

Påmelding

Sikre deg plass til Holmenkollmarsjen lørdag 1. mars
Påmelding

Priser og rabatt

Hva koster det å delta?

Ordinære priser fra 16. januar
Medlem: 1085 kroner
Obos-medlem: 1285
Ikke-medlem 1490

Hvor mye sparer som medlem?


Medlemmer får 3-400 kroner i rabatt ved påmelding, litt avhengig av når du melder deg på. Her er det altså mye å spare. 

Bli medlem

Startnummer og seeding

Startnummerutdeling og rennkontor

Vi oppfordrer alle til å hente startnummeret sitt på rennkontoret enten torsdag eller fredag. Dersom du ikke har anledning en av disse dagene, kan du hente startnummeret på renndagen før start. I så fall må du beregne svært god tid .

Startnummer kan du hente følgende steder:

  • Torsdag ettermiddag kl. 15-20: OBOS hovedkontor - Hammersborg torg, 0179 Oslo
  • Fredag ettermiddag kl. 15-20 og lørdag morgen kl. 6.30-9.30: Skimuseet i Holmenkollen (i foajeen), Kongeveien 5, 0787 Oslo 

OBS! Startnummeret skal bæres synlig gjennom hele rennet. Det er ikke tillatt å brette eller dekke til startnummeret. Dersom du bruker ryggsekk/drikkevest med glidelås foran, MÅ startnummer festes utenpå. Det er ikke tillatt å starte med et startnummer som ikke står i ditt navn.

Seeding

Følgende renn er seedingsrenn for 2025:

  • Holmenkollmarsjen 23/24
  • Birken 23/24
  • Vasaloppet 23/24
  • Reistadløpet 24
  • Vestergyllen 24/25
  • Stenfjellrunden 24/25
  • Hauern 24/25
  • Budorrennet 24/25
  • Sjusjøen Skimaraton 24/25
  • Trysil Skimaraton 24/25
  • Hafjell Skimaraton (klassisk) 24/25
  • Trysil-Knut rennet 24/25

 

Det vil også seedes i henhold til FIS-poeng.

OBS!
Seedingen stenger tirsdag 25. februar kl. 12.
Løpere som melder seg på etter fristen, vil bli plassert der det er ledig plass.

Starttider og puljer

Her finner du informasjon om starttider for hver pulje - oppdateres.
I tillegg har hver pulje en egen adgangstid til stadion/startområdet, som du finner her. Inngang til startområdet skjer ved siden av smøreteltet (se arenakart).
Det er ikke tillatt å entre startområdet eller plassere ut ski før din pulje har adgang. Funksjonærene gir deg beskjed når det er din tur til å entre startområdet.
Når stadion åpner for din pulje kan du gå ned og finne din plass i startfeltet.
De antatt beste løpere i pulje 1 og 2 på lang distanse vil få tildelt startplass i plog foran øvrig startfelt. Løperne som blir plassert i plogen informeres dagen før rennet.
De antatt beste løpere i pulje 1 og 2 på lang distanse vil få tildelt startplass i plog foran øvrig startfelt. Løperne som blir plassert i plogen informeres dagen før rennet.

Premiering og resultatservice

Premier
Det gis premier til topp tre menn og kvinner på kort og lang distanse, samt klassevinnerne for begge kjønn og hver distanse.

Premiering skjer umiddelbart etter endt renn. De som ikke henter premier renndagen, kan gjøre dette i resepsjonen på Skiforeningens Hus, Kongeveien 5, hverdager kl. 10-15.

Premiering for 1-3 skjer på stadion etter målgang.
Premiering for klassevinnerne skjer i eget telt på arenaen
Eventuelle premier som ikke er hentet innen 14. mars, vil gis til veldedighet.

Resultatservice skjer på samme sted som utdeling av premiene for klassevinnerne.

Luer
Alle deltakere har anledning til å kjøpe Skiforeningens luer til en svært rabattert pris. Den beste prisen får du ved kjøp under påmelding, men det vil også være mulig å gjøre en god deal på stadion.

På arenaen

Arenakart

Garderobe og bagasje

Det er utendørs bagasjeoppbevaring. Oppbevaring er på eget ansvar. Ikke legg verdisaker i bagasjen. Husk å merke bagasjen og øvrige eiendeler med navn, startnummer og mobilnummer.

Bagasjelapper får du tildelt sammen med startnummeret. Dette vil gjøre det mulig å finne deg dersom du mister noe.

I tillegg tilbyr vi utendørs skioppbevaring. Skioppbevaring er på eget ansvar, og dine ski og staver må være merket med navn og startnummer. Du får tagger til ski og staver sammen med startnummeret. Dette vil gjøre det mulig å finne deg dersom du mister noe.

Gjenglemte gjenstander vil oppbevares på Skiforeningens hus (Kongeveien 5) frem til fredag 14. mars. Gjenstander som ikke er avhentet innen denne datoen gis bort til veldedighet.

Husk å kle deg etter været. Vi legger opp til utendørs skifteområde, samt to mindre skiftetelt. 

Mat og drikke

På rennkontoret på Skimuseet på renndagen vil det være mulig å kjøpe frokost. Vi serverer havregrøt-buffet i tillegg til ordinær café-servering.

Etter rennet er det mulig å kjøpe varm mat i Skimuseet. 
Meny: Biff Stroganoff, søtpotetsuppe og gulrotsuppe.

Etter målgang er det enkel servering av mat og drikke for deltakere på stadion. Det er også mulig å kjøpe vafler og andre småvarer på stadion.

Cafeen i Skimuseet holder åpent frem til 17. Her vil vi også vise Skiathlon fra Ski-VM i Trondheim på flere skjermer. 

skiforeningenlogo

Få over 30 prosent rabatt på Holmenkollmarsjen

Bli medlem

Oppvarming og løyper

Oppvarming og skitest

Oppvarming og skitest kan gjøres i løypen rundt kapellet. Funksjonærer på arenaen vil henvise deg til inngang til oppvarmingsområdet.

Oppvarming på stadion vil ikke være mulig før du din pulje har fått adgang til startområdet.

Løypene

Sperrefrist


Sperrefrist målgang i Holmenkollen: kl. 16

Sperrefrist for passering på Kikut: kl. 13.30

Mat og drikke underveis

Mat-/drikkestasjoner med enkel servering:

Ullevålseter
Kikut
Kobberhaughytta
Tryvann

Etter målgang: Enkel servering 

Vær, føre og andre forbehold

Dersom forholdene er slik at arrangør mener det er for stor risiko eller det ikke er mulig for løperne å ta seg gjennom løypen, vil det settes opp alternativ løype.

Dersom ikke dette er forsvarlig eller mulig, vil rennet bli avbrutt eller avlyst, eventuelt utsettes til annen dato.

Bindende påmelding
All påmelding er bindende. Ingen del av startkontingenten blir refundert selv om rennet endres eller den påmeldte av ulike, personlige årsaker (sykdom osv.) ikke kan delta. Deltakerne må sørge for tilstrekkelig forsikring som dekker kostnader dersom det skulle skje, og/eller selge sin plass til ny deltaker (frist 1. februar)