På sykkel i Marka

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 255

Kjenner du sykkelruta Låkeberget - Hammeren i Nordmarka syd? Klikk på bildet for å lese mer om denne ruta! Du kan også lese mer om markaområdet Nordmarka syd og rutas startsted Låkeberget.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 339

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka året rundt. Nå er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Rundtur på Totenåsen» i Totenåsen? Klikk på bildet for å lese mer! Du kan også lese mer om markaområdet Totenåsen.

Sykkeltips fra Markadatabasen

Ut på sykkeltur i Marka? Her i Markadatabasen finner du 1053 sykkelruter og -turforslag, presentert med beskrivelser, bilder og kart med høydeprofil. I tillegg finner du mye annet nyttig sykkelstoff på sidene våre. Velg fra menyen nedenfor!

Flere sykkelnyheter

Nye sykkelruter

Publisert: 23.10.2016 23:45

Les hele nyhetenDet er alltid spennende å sykle på steder der man ikke har vært før. Men hvor skal man sykle, og hvordan skal man finne fram? Skiforeningen vet råd. I Markadatabasen finner du kart og et stort nett av ruter. Også denne sesongen er flere nye sykkelvennlige strekninger presentert gjennom tekst, bilder og kart.

Høsttur på sykkel

Publisert: 11.10.2015 11:30

Les hele nyhetenHøsten er en fin tid for sykling. Naturens sterke farger gir oss flotte opplevelser på tur. Nå har Skiforeningen beskrevet og kartfestet et knippe sykkelruter som er vel verdt å prøve før vinteren setter inn. Til sammen har alle sykkelrutene på Skiforeningens nettsider en lengde som tilsvarer nesten det dobbelte av avstanden Lindesnes - Nordkapp. Så her er det mye å velge mellom!

Finn din sykkelrute

Publisert: 26.06.2015 21:19

Les hele nyhetenHvor vil du sykle i sommer? Markadatabasen hjelper deg med gode tips! Se bilder, beskrivelser og kart med høydeprofil – og kanskje du får lyst prøve noe nytt? Utvalget består av 1000 sykkelruter og forslag til sykkelturer. Strekninger på til sammen 4372 kilometer er beskrevet. Du rekker neppe å sykle alt dette i sommer, men noe av det kanskje?

1000 ting å gjøre på sykkel

Publisert: 29.09.2014 21:15

Les hele nyhetenKanskje du har syklet mye i skog og mark. Du har sett mye variert og vakker natur. Men det er garantert mange steder hvor du aldri har vært. Nå kan Skiforeningen presentere ikke mindre enn 1000 sykkelruter og -turforslag – fra Moss i sør, via hele Oslomarka, til Gjøvik i nord. 88 av dem er nettopp kommet på nett. Kanskje du skal prøve noen av dem før vinteren kommer?

Ferietur på sykkel

Publisert: 22.06.2014 23:13

Les hele nyhetenSkolene har tatt fri, og sommerferien er i gang for mange. Kanskje du skal legge noen ferieturer til Marka i år? Med sykkelen som framkomstmiddel kan du komme langt. Nå ved inngangen til ferien presenterer Skiforeningen et knippe nye sykkelruter og –turforslag på nett. Til sammen kan du velge blant over 900!

Andre Markanyheter »»