Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

Turkart med sykkelruter p mobil - last ned Skiforeningens app iMarka

Preparering til mai
Les hele artikkel nr 1992

Skisesongen strakk seg inn i mai ogs i r. 1. mai ble det preparert lyper bde ved Mylla og p Bislingen i Nordmarka og p Nordsen i Nannestad. Men antall kilometer med preppede lyper falt kraftig sammenlignet med forrige sesong. Mars var derimot et hyggelig unntak i sesongen 2015/2016.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 190

Kjenner du sykkelruta Stryken - Trehrningen i Nordmarka nord? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Nordmarka nord og rutas startsted Stryken.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 261

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Langs Lillomarkas yttergrense» i Lillomarka og Gjellersen? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Lillomarka og Gjellersen.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 145

Kjenner du stedet Steinvollsetra i Nordmarka nord? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Nordmarka nord.

Se skilypa p Marka-kartet!

Tips: Nr du ser p en skilype eller et turforslag i Markadatabasen, ser du samtidig lypa eller turtraseen p topografisk kart. Hydeprofilen ser du ogs. Klikk gjerne p "Vis stort kart" for f enda bedre oversikt. Eksempel p skilype ser du her - eksempel p skitur ser du her.