Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

21.02.2017 01:25:
I Markadatabasen er det 1353 lyper, 0 prepareres i dag, 33 andre ble preparert i gr. Flgende marker har preparerte lyper i dag eller i gr, se dem p topografisk kart (Geodata) eller i fremeldingen for ditt omrde her:

KartFremelding
Brumsmarka Brumsmarka
Kjekstadmarka Kjekstadmarka
Krokskogen Krokskogen
Lillomarka og Gjellersen Lillomarka og Gjellersen
Nordmarka nord Nordmarka nord
Nordmarka syd Nordmarka syd
Romerikssene - Nannestad Romerikssene - Nannestad
Srmarka Srmarka
stmarka stmarka
Gjvik, Toten og Land Gjvik, Toten og Land
Nesoddmarka Nesoddmarka
Mossemarka Mossemarka

Les hele fremeldingen for mer informasjon eller denne oversikten over alle preparerte lyper.

Siste fremelding oppdatert 21.02.2017 00:01
Les hele fremelding nr 2606

Mildvret trer p snen

Preppestatus for lypene oppdateres hele dgnet. Men teksten i fremeldingen legges ut hver morgen.Te... ........

Bli kjent med nye lyper i Markadatabasen!
Les mer om lpe nr 220

Kjenner du lypa Mylla dam - Trantjern [over vannet] i Nordmarka nord? Klikk p bildet for lese mer om denne lypa! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Nordmarka nord.

Bli kjent med skiturer i Markadatabasen!
Les mer om tur nr 204

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer ret rundt. N som vinteren er her nsker vi vise fram noen av de mange skiturforslagene vi har laget. Kjenner du for eksempel turen «Storrunden» i Gjvik, Toten og Land? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Gjvik, Toten og Land.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 490

Kjenner du stedet Barlindsen i Lillomarka og Gjellersen? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Lillomarka og Gjellersen.

Best p lypeinfo

Tips: Markadatabasen inneholder over 150 skiturforslag og mer enn 1200 lypebeskrivelser - alt presentert i tekst og bilder. Du kan se lypene p kart med hydeprofil, og klikke deg inn til egne sider med omfattende informasjon om stedene langs lypa. For de aller fleste lypene formidler Skiforeningen fremelding p nett og i appen iMarka. En mer innholdsrik presentasjon av lyper og skiturer finner du ikke! Her er lypene og her er skiturene!