Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

Turkart med sykkelruter p mobil - last ned Skiforeningens app iMarka

Preparering til mai
Les hele artikkel nr 1992

Skisesongen strakk seg inn i mai ogs i r. 1. mai ble det preparert lyper bde ved Mylla og p Bislingen i Nordmarka og p Nordsen i Nannestad. Men antall kilometer med preppede lyper falt kraftig sammenlignet med forrige sesong. Mars var derimot et hyggelig unntak i sesongen 2015/2016.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 589

Kjenner du sykkelruta Ringnes - Gamle Trondheimsvei - Hvam i Romerikssene - Nannestad? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Romerikssene - Nannestad og rutas startsted Ringnes.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 226

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «stover fra Kikut» i Nordmarka syd? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Nordmarka syd.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 1422

Kjenner du stedet Plankebru i Hurummarka? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Hurummarka.

Mye mer se

Tips: Fremeldingen forteller hvordan skifret er i Marka, og lister opp hvilke lyper som prepareres i dag - og hvilke som er preppet i gr eller tidligere. Men samtidig fr du tilgang til store mengder tilleggsinformasjon om de ulike turomrdene. Markadatabasen inneholder rundt 400 turforslag, nrmere 800 sykkelruter, en presentasjon av nr 2000 steder i Marka, i overkant av 20.000 bilder og mye mer. Alle lyper, sykkelruter og turforslag vises i topografisk kart med hydeprofil. All informasjon er skbar. Bli bedre kjent med Markadatabasen!