Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

Turkart med sykkelruter p mobil - last ned Skiforeningens app iMarka

Preparering til mai
Les hele artikkel nr 1992

Skisesongen strakk seg inn i mai ogs i r. 1. mai ble det preparert lyper bde ved Mylla og p Bislingen i Nordmarka og p Nordsen i Nannestad. Men antall kilometer med preppede lyper falt kraftig sammenlignet med forrige sesong. Mars var derimot et hyggelig unntak i sesongen 2015/2016.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 825

Kjenner du sykkelruta Vassenden - Linnerud i Gjvik, Toten og Land? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Gjvik, Toten og Land og rutas startsted Vassenden.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 337

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Torsterkampen rundt» i Totensen? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Totensen.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 1401

Kjenner du stedet Steinbrukollen i Vestmarka? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Vestmarka.

Et stort nett av skilyper

Tips: Du har oppe en side som presenterer en skilype, og lurer kanskje p hvilke lyper som gr videre fra det stedet der lypa stopper? Nederst p siden finner du disse lypene opplistet, med lengdeangivelse og siste preppedato. P denne mten er hele nettet av skilyper knyttet sammen i Markadatabasen. Du kan bare klikke deg rundt - fra Moss og Hurum i sr til Eidsvoll og Gjvik i nord! Test det her!