Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

Turkart med sykkelruter p mobil - last ned Skiforeningens app iMarka

Preparering til mai
Les hele artikkel nr 1992

Skisesongen strakk seg inn i mai ogs i r. 1. mai ble det preparert lyper bde ved Mylla og p Bislingen i Nordmarka og p Nordsen i Nannestad. Men antall kilometer med preppede lyper falt kraftig sammenlignet med forrige sesong. Mars var derimot et hyggelig unntak i sesongen 2015/2016.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 127

Kjenner du sykkelruta Finnerud - Kikutstua i Nordmarka syd? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Nordmarka syd og rutas startsted Finnerud.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 219

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Langs jernbanespor i Maridalen» i Lillomarka og Gjellersen? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Lillomarka og Gjellersen.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 1730

Kjenner du stedet Rognlisen i Krokskogen? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Krokskogen.

Ta turen med i sekken!

Tips: Det er en god id starte turen p www.skiforeningen.no - studere traseen, se p bildene og lese om stedene du skal passere. Og skal du ut i ukjent terreng, kan det vre praktisk ta turbeskrivelsen med seg. Turforslagene finnes i utskriftsvennlig versjon - uten bilder. Kartet, der turtraseen er framhevet, kan ogs skrives ut. Test en utskrift her!