Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

Turkart med sykkelruter p mobil - last ned Skiforeningens app iMarka

Preparering til mai
Les hele artikkel nr 1992

Skisesongen strakk seg inn i mai ogs i r. 1. mai ble det preparert lyper bde ved Mylla og p Bislingen i Nordmarka og p Nordsen i Nannestad. Men antall kilometer med preppede lyper falt kraftig sammenlignet med forrige sesong. Mars var derimot et hyggelig unntak i sesongen 2015/2016.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 571

Kjenner du sykkelruta Holtjennet - Steinsjen i Hurdal - Feiring? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Hurdal - Feiring og rutas startsted Holtjennet.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 261

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Langs Lillomarkas yttergrense» i Lillomarka og Gjellersen? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Lillomarka og Gjellersen.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 410

Kjenner du stedet Srsetraveien i Krokskogen? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Krokskogen.

Bli kjent med kart og Turplanlegger

Tips: Skiforeningens turkart inneholder mye informasjon. Det er et topografisk kart som er supplert med informasjon fra Markadatabasen. Her kan du velge om du vil se skilyper eller sykkelruter, og du kan veksle mellom ulike typer bakgrunn. Om vinteren vises preppestatus for skilypene vha. ulike farger. Statusen oppdateres 24/7. Oppe til hyre kan du ske p steder, eller du kan flytte kartet p skjermen slik du mtte nske. Turplanleggeren er en integrert del av kartet. Der kan du velge steder hvor du nsker dra, og aktuelle traseer vises p kartet. Det fungerer som en reiseplanlegger for bil. Utskriften kan du ta med deg i sekken. Sjekk kart og Turplanlegger her! Les mer om kart og Turplanlegger her!