Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

Skisesong til midt i mai
Les hele artikkel nr 1995

Vinteren gjorde comeback ikke mindre enn to ganger, og dermed ble det preparering helt til 13. mai i r. Men sesongen var svrt varierende. Det ble kjrt 20 000 frre kilometer med skilyper enn i fjorrssesongen.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 657

Kjenner du sykkelruta Ryken - Hyggen - Klokkarstua i Kjekstadmarka? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Kjekstadmarka og rutas startsted Ryken.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 68

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Ned i Lommedalen» i Krokskogen? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Krokskogen.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 1205

Kjenner du stedet Dempestra i Gjvik, Toten og Land? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Gjvik, Toten og Land.

Fremelding og kart rett i lomma

Tips: F oversikten over skifret rett i lomma! Skiforeningens app iMarka byr p lpende oppdatert preppestatus og nedlastbare kart. Utgangspunktet er Skiforeningens populre fremelding. Du finner ogs sykkelkart i appen. Bli kjent med appen her!