Markadatabasen

Velkommen til «Markadatabasen», Skiforeningens nettportal til Oslomarka, Mossemarka, Follomarka, Nesoddmarka, Hurummarka, Hadelandssene, Gjvik, Toten, Land, Nannestad, Hurdal, Nes og Eidsvoll. Markadatabasen inneholder en omfattende presentasjon av turomrder til inspirasjon og praktisk turplanlegging. Nedover p denne siden vises et tilfeldig utvalg av noe av det du finner i databasen. Bruk menyen til venstre, eller les en grundigere introduksjon til Markadatabasen.

Turkart med sykkelruter p mobil - last ned Skiforeningens app iMarka

Preparering til mai
Les hele artikkel nr 1992

Skisesongen strakk seg inn i mai ogs i r. 1. mai ble det preparert lyper bde ved Mylla og p Bislingen i Nordmarka og p Nordsen i Nannestad. Men antall kilometer med preppede lyper falt kraftig sammenlignet med forrige sesong. Mars var derimot et hyggelig unntak i sesongen 2015/2016.

En sykkelrute:
Les mer om sykkelrute nr 276

Kjenner du sykkelruta Furuset - Mariholtet i stmarka? Klikk p bildet for lese mer om denne ruta! Du kan ogs lese mer om markaomrdet stmarka og rutas startsted Furuset.

Et sykkelturforslag:
Les mer om tur nr 127

I Skiforeningens Markadatabase finnes det turforslag for turer i Marka ret rundt. N er det sykkelsesong, og kjenner du for eksempel sykkelturen «Megatur fra vest til st» i Kjekstadmarka? Klikk p bildet for lese mer! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Kjekstadmarka.

Bli kjent med nye steder i Markadatabasen!
Les mer om sted nr 1016

Kjenner du stedet Fjellstadhytta i Hadelandssene? Klikk p bildet for lese mer om dette stedet! Du kan ogs lese mer om markaomrdet Hadelandssene.

Lett finne sykkelturforslag

Tips: Du studerer en side som beskriver en sykkelrute fra A til B. Men du har kanskje tenkt deg lengre enn som s. Se godt etter nederst p siden, for der ser du om sykkelruta er en bit av en eller flere turer. Klikk der - og du fr opp et turforslag. Alle turene presenteres med turbeskrivelse, bilder og kart med hydeprofil. Fra rutebeskrivelsene (klikk "pne alle rute/lypebeskrivelsene") kan du klikke deg inn p stedene underveis og lre mer om traseen fr du legger i vei. Ta gjerne med en utskrift av beskrivelse og kart i sekken. Test det her!