Føremelding for Nordmarka nord

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

2017-03-30 08:17:31

Svea/Mylla: Mylla løypeforening 29/3 kl. 06:26: Det er i dag - 0.5 grader og skyet vær. Total snødybde er 0 - 50 cm. Preppet igår kveld fra Mylla dam til Trantjern og tilbake igjen. I første utforbakken fra dammen er en stikkrenne delvis tett av is så vannet renner over løypetraseen der er mye vann så vær obs. Det går mot slutten på sesongen så Skiltstaken på Myllavannet er tatt inn, det samme med løypestikkene de er tatt inn på alle vannene. Formoløypa-Bislingflaka og Bislingveien preppes til helgen.

Svartbekken: Skiforeningen 30/3 kl. 07:32: Det er i dag -3 grader og skyet oppholdsvær. Total snødybde er 0-40 cm. Det er forsatt fint å gå på ski i løypene som går på skogsbilveiene ut i fra Svartbekken. Vi preparerer Svartbekken-Gjerdingen i dag. Det går også an å ta seg en fin vårtur i terrengløypene, men da må man være forbredt på på en del bare partier og stedvis mye vann. Isen på vannene begyner å bli vanskelig å vurdere, så vi tar inn stakene på vannene fortløpende så raskt som vi klarer. NB! Nå er det er skogsdrift i løypa Stryken - Stålmyra i fra krysset ved RV4 og opp bakken til Rødputtmyra. Det er et trangt område så her er det best å holde seg helt unna mens skogsdriften pågår. Det er fint at det blir hogd nå slik at det kommer ned mere snø i løypetraseen de neste skisesongene. Smøretips: Isklister på morgenen, rødt klister eller felleski/zeroski hvis det blir varmere utover dagen..

Bilder fra Nordmarka nord

Sesongen fortsetter i høyden
(Foto: Tom Ingebrigtsen, 26.03.2017)