Føremelding for Nordmarka nord

Logoer for Aftenposten, Kvikk Lunsj, Gsport, Intersport, Tryg

Siste føremelding

2017-01-20 08:31:19

Svea/Mylla: Mylla løypeforening 20/1 kl. 06:46: Det er +5 grader og klart, pent vær. Total snødybde er ca 20 cm. Det var utvidet skiservice på Mylla dam forleden. Selv om Fischer teamet var der i en annen setting, var det mange som kunne nyte godt av Fischers expertise. Mange ble overrasket over de gode forholdene på Mylla. Den tidligere kombinertløperen Stein Glømmi uttalte om løyper og forhold: Du tror det ikke før du ser det. En annen sa at En kan få tårer i øynene. Svært hyggelige karakterer å få. Fra onsdag kveld slo været om og mens det var flere varmegrader i høyden, var det - 8 på Harestua. Torsdag var det 6-7 varmegrader og sterke varme vinder, siden har det vært plussgrader. Veien er nå blank is. Nå er vi tilbake til brodder og piggsko. Håper løypene og snøen på vannene holder seg. Løypene fra Mylla dam var i går ok. Ser an i kveld behov/muligheten for maskinprepp. Det forutsetter minusgrader i snøen.

Stryken/Svartbekken: Skiforeningen 20/1 kl. 07:40: Det er -1 grader og lettskyet vær. Total snødybde er 0-20 cm. Været er veldig vanskelig nå, med -1 på Stryken og mange varmegrader så fort man går opp en bakke. Vi skal kjøre løypemaskinen der hvor det er greit og med tanke på mildværet i høyden, blir det mest sannsynlig lavt i løypenettet. Alle løyper som er kjørt på vei i høyden, står godt men begynner å bli isete pga varm vind. Vi vurderer utover dagen om vi får gjort noe med løypene i høyden.

Gørjahytta: Det er med glede vi kan meddele at Gørjahytta åpner igjen til helgen med John Keddy som ny stuebestyrer. Åpningstider: lør kl. 10-16, søn kl. 10-15.

Bilder fra Nordmarka nord

Glatte med matte
(Foto: Lars Gulbrandsen, 18.01.2017)
Glatte med matte
(Foto: Lars Gulbrandsen, 18.01.2017)
Helt fantastisk nord i Marka
(Foto: Lars Gulbrandsen, 16.01.2017)
Vinteren endelig ved Ølja
(Foto: Steinar Kjærnsrød, 14.01.2017)

stuer med servering

Sandvikshytta

Åpen lør-søn 10:00-15:00.
Rajebråthytta

Åpen lør-søn 11:00-16:00.
Gørjahytta

Åpen lør 10:00-16:00, søn 10:00-15:00.
Tverrsjøstallen

Åpen lør-søn 10:00-16:00.
+ - Vis alle færre stuer med servering

stuer med servering

Sandvikshytta

Åpen lør-søn 10:00-15:00.

Rajebråthytta

Åpen lør-søn 11:00-16:00.

Gørjahytta

Åpen lør 10:00-16:00, søn 10:00-15:00.

Tverrsjøstallen

Åpen lør-søn 10:00-16:00.