Ditt medlemskap / Dette bidrar du til

Dette bidrar du til

Friluftstilbud over hele Marka, hele året. Takket være deg.

Medlemskontingenten går til Skiforeningens tilrettelegging i Marka. 73 000 medlemmer bekrefter og styrker Skiforeningens posisjon som en av landets viktigste aktører innen friluftsliv og idrett.

2200 kilometer med skiløyper

I løpet av en vinter kjører Skiforeningen hundrevis av mil med flotte skiløyper. Og når snøen går, bidrar vi til aktivitet til fots, på sykkel eller rulleski. Markastuene er flotte og varme møteplasser for store og små hele året. Vi deler av vårt engasjement og vår kompetanse, og introduserer stadig flere av oss til gleden med aktive liv utendørs.

Bærekraftig friluftsliv

Skiforeningen tar vare på markagleden, uansett hva samfunnet og tiden vi lever i krever av oss. Vi sikrer et bærekraftig friluftsliv gjennom tilrettelagte aktiviteter nær der folk bor. Vi vet at en time eller en dag ute i Marka kan gi akkurat det påfyllet man trenger. Vi kaller det Marka-effekten, og den kommer helt uten resept.

Her er et lite utvalg av Skiforeningens oppgaver i og rundt Marka:

• 2200 kilometer med skiløyper i verdensklasse
  • Skikurs for barn og voksne
  • Sykkelskilting og trillestier i sommerhalvåret
  • Drift av 13 store og små markastuer
  • Barnas Holmenkolldag – verdens største barneskirenn
  • Holmenkollmarsjen – turennklassiker siden 1974
  • Friluftskurs for barn sommer og vinter
  • Skimuseet i Holmenkollen
  • Sommercamp i Holmenkollen – og mye mer!

En person? Familie? Senior?

Det finnes mange ulike typer medlemsskap. Her ser du oversikten, og kan melde deg inn.

Medlemsskap

Vinter-Skiforeningen: Preparering, skilting og merking av skiløyper om vinteren. Foto: Christian Haukeli

Sommer-Skiforeningen: Skiliting av sykkelveier og etablering av trillestier om sommeren.