Stubberuddalen - Vangen

Hurdal - Feiring

Denne sykkelruta går fra Stubberuddalen og opp på Feiringåsen. Om du ønsker å sykle til startstedet, kan du følge rute 691 fra Feiring eller rute 929 fra Fjellhaug.

Det blir tøffe tak her - for i forholdsvis jevn stigning skal du opp vel 250 høydemeter. Du starter i krysset mellom Feiringvegen og Stubberudvegen, og følger sistnevnte veg oppover gjennom kulturlandskapet. Etter hvert får du god utsikt tilbake mot Mjøsa.

Etter vel 1,5 kilometer kommer du inn i skogen, og vegen blir litt brattere. Når den deler seg, holder du til venstre, og følger Øverbygdbakken fram til Vangen. Herfra er det skiltet til Feiring jernverk. Holder du til høyre etter parkeringsplassen (Holmtjennvegen), kan du følge rute 943 til Atthaldsdammen og Bøhnshytta - eller rute 945, som går innover forbi Holmtjennet og opp til Skomakartjennet. Der er det flere muligheter for å sykle videre på Feiringåsen.
Stengt ved Vangen

Foto: Erik Unneberg, 27.09.2012

Stubberuddalen - Dalen 3,1 km Offentlig vei Hurdal - Feiring
Stubberuddalen - Fjellhaug 11,9 km Offentlig vei Hurdal - Feiring
Vangen - Holmtjennet - Skomakartjennet 3,8 km Skogsbilvei/turvei og trillesti/løypetrasé Hurdal - Feiring