I Markadatabasen finner du informasjon om en rekke stuer og hytter. Du kan bl.a. se hvor de ligger, hvordan du kommer deg dit, og når de har åpent. Åpningstidene finner du på denne siden.

Søk etter stuer
Vis stue nummer

Sørmarka

Skiføret i Sørmarka er ikke så stabilt som i nordligere deler av Marka, og det skyldes blant annet at ingen steder her rager mer enn 300 m.o.h. Det er kun Mjærskogkollen i Gaupesteinmarka (i Enebakk kommune) som når denne høyden. Men i gode vintre er det flotte forhold også i Sørmarka med lengre perioder med godt skiføre. Kommer det først sne, så skal det ikke mange centimetrene til før en kan spenne på seg skiene.

Nøstvedtmarka er et lite, men fint turterreng i området mellom Ski og Gjersjøen. Det er varierte løyper som ofte går på traktorveier. Gjennom marka går den historiske Fredrikshaldske hovedvei som inntil 1870 var vei mellom Christiania og Svinesund. På Stuene, der det er servering i helgene, lå den tidligere sagagården Såd. Nord i Nøstvedtmarka er det meget god utsikt.

Les mer om Markadatabasen.

Stuer og hytter - Sørmarka
Nr Navn Org Bilder Moh.